כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כוויות, סרטן ומחלות קשות

תעלומה אוסטרלית: לאן נעלמה הקפסולה הרדיואקטיבית?

אוסטרליה: קפסולה זעירה המכילה חומר רדיואקטיבי קטלני במיוחד נעלמה לפני שבועיים. "חשיפה עלולה לגרום לכוויות ולמחלות קשות". החומר הרדיואקטיבי בתוך הקפסולה הזעירה עלול לגרום לכוויות, מחלות עור ואף למחלה הנוראה

תעלומה אוסטרלית: לאן נעלמה הקפסולה הרדיואקטיבית?
חומר רדיואקטיבי. אילוסטרציה צילום: Pixabay

תעלומה באוסטרליה: לאן נעלמה קפסולה זעירה המכילה חומר רדיואקטיבי? רשויות החירום באוסטרליה פתחו במבצע חיפושים נרחב לאחר שהקפסולה הזעירה, בגודל 8 על 6 מילימטרים בלבד, נעלמה כבר לפני שבועיים אך רק לפני מספר ימים התגלה כי אינה נמצאת במשאית שהובילה אותה.

הקפסולה מכילה חומר רדיואקטיבי בשם צזיום-137 שעלול לגרום לכוויות, סרטן ומחלות קשות אחרות למי שנחשף אליו. היא הועברה בתאריך 12 בינואר ממכרה סמוך לעיר ניומן לעיר פרת', מרחק של 1400 ק"מ, על גבי משאית מאובטחת. רק בתאריך 25 בינואר, כאשר נפתחה המשאית על מנת לקחת את הקפסולה עם החומר הרדיואקטיבי המסוכן, התגלה כי היא לא נמצאת במקום בו הותקנה במשאית.

ההערכה בקרב הרשויות היא כי הבורג שקבע את הקפסולה למקום בו היא הותקנה במשאית שהובילה אותה, השתחרר במהלך הנסיעה כתוצאה מהטלטולים בדרך, והקפסולה נפלה מהמשאית במהלך הדרך.

דיוויד גיל, המפקח הראשי במשרד הכבאות ושירותי החירום של מערב אוסטרליה, אמר כי עקב המרחק העצום של 1,400 ק"מ שעברה המשאית, יתכן כי הקפסולה הקטלנית לעולם לא תמצא. "יש כאן אתגרים. זה 1,400 קילומטרים בין אתר המכרה לפרת'. יש פוטנציאל שאולי לא נמצא את זה. זה אפשרי", אמר גיל. רשויות החירום באוסטרליה הזהירו כי החומר הרדיואקטיבי בתוך הקפסולה הזעירה עלול לגרום לכוויות, מחלות עור ואף למחלה הנוראה.

"עמידה בטווח של מטר מהקפסולה שווה ערך לביצוע 10 צילומי רנטגן בשעה. כל מי שמוצא אותה מתבקש לא להרים אותה או להתקרב אליה", נמסר בהודעת שירותי החירום.

אוסטרליה נשק ביולוגי קפסולה חומר רדיואקטיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד