י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשל סנקציות מערביות

איראן ורוסיה חיברו את המערכות הבנקאיות

איראן ורוסיה חיברו את מערכות התקשורת וההעברה הבין-בנקאית שלהן כדי לעזור אחת לשנייה להגביר את המסחר והעסקאות הפיננסיות. גם טהראן וגם מוסקבה סובלות מהסנקציות המערביות

איראן ורוסיה חיברו את המערכות הבנקאיות
בנק ברוסיה צילום: pixabay

איראן ורוסיה חיברו את מערכות התקשורת וההעברה הבין-בנקאית שלהן כדי לעזור אחת לשנייה להגביר את המסחר והעסקאות הפיננסיות, כך אמר פקיד איראני בכיר לתקשורת האיראנית. גם טהראן וגם מוסקבה סובלים מסנקציות מערביות.

מאז חזרתן של הסנקציות האמריקניות על איראן ב-2018, לאחר שוושינגטון יצאה מהסכם הגרעין של טהראן מ-2015 עם מעצמות העולם, הרפובליקה האסלאמית מנותקת משירות ההודעות הפיננסיות SWIFT העולמי, המהווה נקודת גישה מרכזית לבנקאות בינלאומית.

מגבלות דומות הוטלו על כמה בנקים רוסיים מאז הפלישה של מוסקבה לאוקראינה בפברואר אשתקד. "בנקים איראנים כבר לא צריכים להשתמש ב-SWIFT", אמר סגן נגיד הבנק המרכזי של איראן, מוחסן קארימי, לסוכנות הידיעות פארס. בעוד הבנק המרכזי של רוסיה סירב להגיב על העסקה שנחתמה ביום ראשון, קארימי אמר "כ-700 בנקים רוסים ו-106 בנקים לא רוסים מ-13 מדינות שונות יחוברו למערכת הזו", מבלי לפרט את שמות הבנקים הזרים.

מאז תחילת מלחמת אוקראינה רוסיה, טהראן ומוסקבה פעלו ליצירת קשרים דו-צדדיים הדוקים כאשר שתי המדינות מנסות לבנות שותפויות כלכליות ודיפלומטיות חדשות במקומות אחרים.

בגלל הסנקציות האמריקניות על איראן בשל השאיפות הגרעיניות של טהראן, איראנים רבים חשים את האינפלציה הדוהרת והאבטלה. האינפלציה זינקה ליותר מ-50%, הרמה הגבוהה ביותר מזה עשרות שנים. אבטלת הצעירים נותרה גבוהה כאשר יותר מ-50% מהאיראנים נדחקו אל מתחת לקו העוני, כל על פי דיווחים של המרכז לסטטיסטיקה של איראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן בנקאות כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד