ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"היית בגיהינום"

ניצולת שואה בת 99 קיבלה אות מסדר האימפריה הבריטית מהמלך

סיפור ההתאוששות המופלא מנגיף הקורונה של ניצולת שואה יהודייה בת 99, הפך אותה לגיבורה בתקשורת וברשתות החברתיות. הגיבורה, היום בת 99 קיבלה את אות מסדר האימפריה הבריטית מהמלך צ'ארלס. "הייתי בגיהינום אושוויץ"

ניצולת שואה בת 99 קיבלה אות מסדר האימפריה הבריטית מהמלך
לילי אברט מראה למלך צ'ארלס את המספר שחרטו על ידה הנאצים צילום: באדיבות המצלם

גברת לילי אברט, ניצולת אושוויץ בת ה-99, הפכה למפורסמת מאוד בשנים האחרונות בבריטניה, לאחר ששרדה את הקורונה לפני כשנתיים. לאברט, המתגוררת בלונדון, ישנם עשרות נינים בלע"ה. היא נדבקה בנגיף הקורונה בתחילת הקורונה וטופלה בביתה בצפון לונדון על ידי קרוביה עם אספקת חמצן. נינה דב פורמן, בן 19, כוכב תקשורת בפני עצמו, התפרסם ברחבי בריטניה לאחר שהוא מטפל בסבתו הקשישה במסירות.

היום פרסם דב פורמן כי הוא הלך עם לילי לקבל את אות המסדר האימפריה הבריטית מהמלך צ'ארלס: "זה היה כל כך מלא בענווה לראות את סבתא רבא המדהימה שלי, בת 99, מקבלת את אות המסדר הבריטי שלה היום, בטירת וינדזור, מהוד מלכותו המלך". לילי אמרה למלך: "הייתי בגיהינום, אושוויץ, כמה מיוחד להיות כאן היום, עם המלך, בארמון".

ל'בחדרי חרדים' אמר דב הצעיר לפני כשנה, כי הוא הופתע לראות את ההתעניינות הגדולה בסיפור. לדבריו, סבתא רבא שלו מוכרת מאחר והיא הופיעה פעמים רבות מול אנשים רבים כדי לספר את סיפור הישרדותה בשואה, "הופתענו, מלא התעניינו בנו, סבתא רבא שלי מוכרת בגלל הסיפור שלה, ראש עיריית לונדון ועוד הרבה מאד מפורסמים בירכו אותנו, סבתא רבא שלי גיבורה". סיכם.

לילי אברט דב פורמן המלך צארלס בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד