כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחאת ההייטק נמשכת

מייסד יוניקורן מצהיר: "ארד מהארץ ואפסיק לשלם מיסים"

תום ליבנה, מייסד חברות ההייטק יוניקורן וורביט בשווי כ-2 מיליארד דולר, הודיע בריאיון כי יעזוב את הארץ ויפסיק לשלם מסים כדי "שיבואו לשולחן וידברו איתנו קצת יותר בגובה העיניים", לדבריו. דברים אלו מגיעים על רקע מחאת אנשי ההייטק בעקבות המחאה המשפטית, שהובילה לחשש רב בקרב קהילת ההייטק

מייסד יוניקורן מצהיר: "ארד מהארץ ואפסיק לשלם מיסים"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מחאת ההייטק נמשכת: בריאיון ל'ערוץ 12' אומר תום ליבנה, מייסד 'יוניקורן וורביט' כי הוא מתכנן לרדת מהארץ ולהפסיק לשלם מיסים. "בשנים האחרונות שילמתי פה באופן אישי עשרות מיליוני דולרים ובחברה מאות מיליוני דולרים של מיסים. הדרך שאני קורא, שאני הולך לעשות בה ומקווה שעוד רבים אחרים יעקבו אחרי זה פשוט לרדת מהארץ ולהפסיק להיות תושבים במדינת ישראל ולשלם מיסים", אמר.

עוד אמר ליבנה: "אז, כשאנחנו הקטר של הכלכלה נדבר ככה ובאמת נעשה את הצעדים האלה, אני חושב שיבואו לשולחן וידברו איתנו קצת יותר בגובה העיניים".

דברים אלו מגיעים על רקע חשש חברות ההייטק השונות בעקבות הרפורמות שמקדם שר המשפטים לוין, שעשויות להוביל לשיטתן למשבר כלכלי, לסכן את קיומן ולהבריח משקיעים.

במקביל, שבתו חברות ההייטק בשבוע שעבר, וביניהן נטורל אינטלג'נס, רדיס, למונייד, INX, Hello heart, אקטיב אימפלימנטס, Wiz של אסף רפפורט, Cheq, אלגו סק, Forter, cheetah technologies, האניבוק, Meat. The End, Luminescent, Track160 ו-Piggy.

מחאה הייטק יריב לוין רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד