כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
במסגרת רפורמת הבנקאות הפתוחה

יעביר את הכוח ללקוח: המהלך שיוזיל את השירותים הפיננסיים

המהלך מרחיב את היצע ומגוון המוצרים הפיננסיים המוצעים לציבור הרחב ונותן בידו כלים שיאפשרו לו לשפר ולהוזיל את השירותים הפיננסיים אותם הוא צורך | למעשה, מתן אישור לשחקן נוסף לקבל את המידע הבנקאי, בהסכמת הלקוח, יהפוך את הלקוחות להיות הבעלים של המידע שלהם - ויעביר את הכוח ללקוח

 יעביר את הכוח ללקוח: המהלך שיוזיל את השירותים הפיננסיים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רשות שוק ההון מעניקה לראשונה רישיונות לנותני שירותי מידע פיננסי לחברות מקבוצת "עוגן".

החברות שקיבלו רישיון למתן שירותי מידע פיננסי הן "עוגן – הקרן להלוואות ללא ריבית", ו"עוגן – קרן להלוואות חברתיות בע"מ (חל"צ)", והן פועלות ללא מטרת רווח. הענקת הרישיון לפעול כנותני שירותי מידע פיננסי במסגרת רפורמת הבנקאות הפתוחה מאפשרת הרחבה של סל השירותים אותם יכולים להציע שחקנים חוץ בנקאיים, באופן אשר מגביר את התחרות ואת נגישות השירותים הפיננסיים לאוכלוסיות שונות.

הענקת הרישיון על ידי רשות שוק ההון נערכת בתום תהליך של בחינה קפדנית של האופן בו החברות פועלות, לרבות אופן קבלת אישור מהלקוח לגישה למידע אודותיו, וזאת על מנת להבטיח עמידה בהוראות של אבטחת מידע והגנת הפרטיות.

רשות שוק ההון פועלת במספר מישורים מקבילים על מנת לקדם את עקרונות הבנקאות הפתוחה ולהנגיש את המידע הפיננסי של הציבור לנותני שירותי מידע פיננסי בעלי רישיון לעיסוק בתחום זה. הרפורמה צפויה להעניק לציבור כוח מיקוח ולקדם את התחרות בשוק השירותים הפיננסיים, להוריד מחירים ולהרחיב את סל השירותים המוצע לציבור.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל הגיב: "מדובר בצעד משמעותי לקידום השוק הפיננסי בישראל לטובת כלל הצרכנים. רשות שוק ההון פועלת לקביעת אסדרה תומכת וכללים אשר יאפשרו לחברות נוספות לקבל בקרוב רישיונות לפעול בתחום מתן שירותי המידע הפיננסי, וזאת על מנת להרחיב את היצע ומגוון המוצרים הפיננסיים המוצעים לציבור הרחב ולתת בידיו כלים שיאפשרו לו לשפר ולהוזיל את השירותים הפיננסיים אותם הוא צורך, ובה בעת להבטיח כי השירותים יינתנו תוך עמידה על עקרונות ההוגנות והגנה על המידע הרגיש של האזרחים. הענקת הרישיונות לפעול במתן שירותי מידע פיננסי היא חלק ממכלול הפעילות של הרשות לקידום החדשנות הפיננסית ולהרחבת היצע השירותים והתחרות, תוך שיתוף פעולה עם בנק ישראל ועם משרדי ממשלה נוספים".

הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס מסר: "אנחנו מקדמים את התחרות במערכת הבנקאית באמצעות שלוש רגליים: אחת - יותר שחקנים, שתיים - יכולת לעבור בין שחקנים ושלוש - האינפורמציה, המידע של הלקוחות. מתן אישור לשחקן נוסף לקבל את המידע הבנקאי, בהסכמת הלקוח, יהפוך את הלקוחות להיות הבעלים של המידע שלהם - ויעביר את הכוח ללקוח. זו הייתה המטרה של חוק שירותי מידע פיננסי ואנחנו שמחים שגופים נוספים מצטרפים לשינוי."

 

תחרות לקוחות שירותים פיננסיים בנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד