כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מוקד מתיחות נוסף

לקראת הרמאדן: חשש מפיצוץ מול האסירים הביטחוניים

גורם ברשות הזהיר כי הלחץ המחמיר שמובילה ישראל על האסירים בתוך בתי הכלא מוביל להתגברות המתח. לדבריו, האסירים מזהירים כי אם לא יוחזר "הסטטוס קוו", הם יחליטו על נקיטת צעדים שונים שיוחרפו בהדרגה עד הרמדאן

לקראת הרמאדן: חשש מפיצוץ מול האסירים הביטחוניים
אנשי שב"ס. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

המתיחות עם האסירים הביטחוניים: גורם ברשות לענייני האסירים הפלסטינים מזהיר הערב (שלישי) כי הלחץ המחמיר שמובילה ישראל על האסירים בתוך בתי הכלא מוביל להתגברות המתח שכבר ממילא קיים ועלול להצית את המצב הביטחוני בשטח. הדברים הובאו ב'ישראל היום'.

אסירים במספר בתי סוהר ובהם קציעות, עופר, מגידו ודמון, טענו כי בימים האחרונים הם עברו צעדים מתגרים הכוללים סחיבה בכוח, חיפושים מדוקדקים ובמוסף אף הוחרמו להם ציוד ומטענים. בין האסירים השיח הוא של כוננות זאת ברקע "המדיניות המחמירה של הממשלה הישראלית החדשה".

לדברי הגורם, "במשך שנים ארוכות יש הבנות לא כתובות בין הנהלת שב"ס לאסירים בנוגע להתנהלות חיי היומיום של האסירים בכלא. אבל עכשיו האסירים מתחילים לראות שיש התחלה של זלזול ופגיעה בהסכמות האלה, ושכל מיני דברים בחיי היומיום שלהם יכולים להשתנות בעקבות כך. אם שב"ס מחליט להתנער מההתחייבויות, גם האסירים לא יכבדו אותן".

לטענת הגורם, האסירים מזהירים במפורש כי אם לא יוחזר "הסטטוס קוו" בכלא, הם יחליטו על נקיטת צעדים שונים שיוחרפו בהדרגה עד ה-22 במארס, התאריך המשוער של תחילת חודש רמדאן. האסירים מאיימים בין היתר על הצעדים הבאים: אי עמידה לספירה, אי שיתוף פעולה עם "בדיקת סורגים" (הליך שנועד לשלול ניסיונות בריחה), החזרת ארוחות ועד שביתת רעב כללית.

הגורם הסביר כי, "במקום שספירה או בדיקת סורגים תיקח 20 דקות, אנחנו יכולים לגרום לכך שזה יימשך שלוש שעות. ככל שאתם תפעילו סנקציות, גם האסירים יגיבו ויקשו את החיים על הסוהרים והקצינים. אתם גם רוצים לפרק את המבנה הארגוני הקיים ושלא יהיו יותר נציגי אגפים שתפקידם להיות בקשר עם הנהלת הכלא ולנהל מולה מגעים. זה קו אדום. אם זה יקרה, לא יהיה לכם עם מי לדבר, לא נעמיד לרשותם שום נציג מטעם האסירים, וניכנס למצב חירום עד שביתת רעב. זה אומר שכל התהליך הנורמלי של החיים בבתי הכלא ישתבש, והאסירים ימרדו".

בנוסף הזהיר הגורם כי המאבק עם האסירים עלול לגלוש לרחוב הפלסטיני: "אתם רוצים לטרפד דברים שהיו מוסכמים במשך 50 שנה. לכן, כל דבר קטן היום שעושים נגד כל אסיר ואסירה בכלא – זה גורר תשומת לב גדולה. אם לא תרסנו את היחס והתוכניות שלכם כלפי האסירים, תהיה לכם בעיה גם עם הרחוב הפלסטיני בגדה וגם עם חמאס והג'יהאד בעזה".

רמדאן אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד