כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאלתרים בשדה הקרב

מכונאים לומדים לתקן טנקים שנתקעו ומשדרגים אותם

בעוד אוקראינה ממתינה לטנקים חדשים ממדינות שונות, המכונאים בקו החזית לומדים לתקן טנקים שנתקעו. מדינות רבות, כולל ארה"ב, הבטיחו לשלוח טנקים לאוקראינה

מכונאים לומדים לתקן טנקים שנתקעו ומשדרגים אותם
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

מחסן ישן במרחק של כמה שעות מהחזית שבעבר פעל כמוסך לתיקון כלי רכב אזרחיים, משפץ ומתקן מחדש טנקים רוסיים שנתפסו, נושאות משוריינים ושילוב של חלקים אחרים של ציוד צבאי שנתרם או מיושן.

"למדנו כל כך הרבה שלפעמים מגיעות אלינו יחידות צבאיות ולומדות מהמכונאים שלנו, איך לתקן ציוד צבאי, סובייטי וזר", אמר מכונאי מוביל בזום לרשת NBC. כשקולם של מסורים פועלים נשמע מאחוריו, כמה מתוך עשרות מכונאים שעובדים לצדו מטפלים בחלקים ישנים של מכונות צבאיות.

רכבים צבאיים ישנים מתוצרת רוסית ואמריקאית יושבים בשורות פזורות על רצפת המחסן. המכונאים המתנדבים מטפסים על חלקי הציוד השונים, מנסים כמיטב יכולתם ללמוד מה אפשר להציל.

"אנחנו מנסים להתפתח ואנחנו מנסים להיות טובים יותר בכל פעם בתקווה שנגיע לרמה של מוסכים צבאיים אמיתיים", אמר המכונאי הראשי שדיבר בעילום שם כי הוא חושש שעבודתו עלולה להשפיע על חיי המשפחה שלו באזור הכיבוש הרוסי במדינה.

לפני המלחמה, המכונאים האלה תיקנו מכוניות ומשאיות, רכבות ואוטובוסים. כמו הרבה אחרים באוקראינה, ההתמקדות שלהם היא כעת בפולשים הרוסים וכיצד לטפל בטנקי T-72 רוסיים, כלי רכב מיוחדים (עמידים למוקשים) מתוצרת ארה"ב ומערכות רקטות שהובאו אליהם לתיקון.

"מעולם לא עסקנו בציוד צבאי לפני כן. זה סוג אחר של תיקון, לא היינו מוכנים לזה, אבל המלחמה התחילה והיינו צריכים לדחוק את הפדרציה הרוסית החוצה מכאן, זה מה שאנחנו יכולים לעשות כמכונאים", אמר המכונאי הראשי.

עד שיגיעו טנקים חדשים, המכונאים המתנדבים האלה הופכים יותר ויותר יצירתיים. הם הופכים טנק T-72 ישן לרכב נייד, מחליפים את הצריח והתותח שלו במנוף ורמפה. הם שינו רכב משוריין קל על סמך בקשות של חובשים קרביים כדי ליצור אמבולנס שדה בר הגנה. הם הרכיבו רובים ותותחים קלים על נושאי כוח משוריינים במקרים מסוימים כדי לפצות על מספר הטנקים המצומצם שלהם. לכל דבר עם גלגלים ושריון כלשהו יכול להיות שימוש, אמר אחד מהם.

"אנחנו חייבים להשתמש בכל רכב תובלה סובייטי ישן, כל רכב משוריין, כל טנדר, כל מה שאנחנו צריכים כדי לתת לחיילים שלנו, כי זה מציל חיים", אמר.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים מוסך שיריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד