כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שמחיוף מערער: "לא התחשבו במצבי הבריאותי"

אליעזר שמחיוף, שהורשע בפרשת הולילנד הגיש ערעור לביהמ"ש העליון • טוען גם: "לא הספיקו לחקור את עד המדינה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

אליעזר שמחיוף, שהיה סגן ראש עיריית ירושלים, ערער לבית המשפט העליון על הרשעתו בפרשת הולילנד ועל העונש שנגזר עליו. שמחיוף, אישר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הגיש עירעור.

לפני שלושה חודשים, בי"ג אייר, ניתן גזר דינם של מורשעי פרשת הולילנד, בהם אליעזר שמחיוף – עליו נגזרו 3.5 שנות מאסר בפועל, קנס בסך של 300 אלף ₪, חילוט רכוש בשווי 165 אלף ₪.

לדבריו לא התחשב בית המשפט בגזר הדין במצבו הבריאותי והכלכלי.

כך גם באותו היום שניתן גזר הדין, התראיין שמחיוף לרדיו קול ברמה והצהיר "בעזרת השם אערער". עוד הוסיף "אנחנו רוצים לערער לא על הענישה ולא על חומרת הענישה, הרבה לפני. אנחנו רוצים לערער על עצם ההרשעה. אני לא אלאה את המאזינים בפרטים ואסביר להם למה אנחנו בטוחים שהייתה הרשעה לקויה במובן מסוים".

"עורכי הדין שלי הכינו מספר רב של קלסרים כדי לחקור את עד המדינה", הסביר, "ויצא ככה שמשמיים בדיוק הייתי אמור לחקור אחרי אהוד אולמרט ואם אתם זוכרים העד בדיוק נפח את נשמתו ולא הגיע השלב שלי. כל אחד מעורכי הדין שיושב מולך יאמר לך מה אומר החוק הפלילי".

בהמשך הראיון הוסיף: "במקרה שלי, הצ'קים שהוצגו וניתן עליהם הסבר יחיד על ידי עד המדינה. אנחנו נתנו גרסה אחרת לחלוטין, מה הצ'קים האלה עשו אצלי והשופט, באופן חריג, מאשר כל אחד אחר מהנאשמים בעדות שאני מסרתי, השופט ציין בפרוטוקול וזה כתוב: 'הגרסה שלך נאה ביותר', ואני לא אומר את זה בצחוק אני אומר את זה ברצינות, 'ואם גרסתך תתקבל אין כאן תיק, אין כאן שוחד'. וזה אומר, השופט לאחר 11 שעות שהוא שמע אותי מעיד השתכנע שהגרסה שלי שווה בהחלט מקום לחשיבה, שיש פה מקום לגרסה שדוברת אמת. מי שסבור אחרת ממני הוא עד המדינה. זאת אומרת שעד המדינה, הראייה הזו מתבססת על סמך מילה של עד המדינה, היא לא שווה".

עונש כבד
אליעזר שמחיוף, חבר מועצת העיר ירושלים וסגן ראש העיר לאחר מכן, הורשע בשתי עבירות: קיבל מעד המדינה שבעה שיקים על-סך 95 אלף ₪. וקיבל מעד המדינה שני שיקים על-סך 70 אלף ₪. סך-הכל שתי עבירות שונות של קבלת שוחד, אירוע כולל בסך כולל של 165,000 ₪ (ערך נוכחי 196 אלף ₪).

הוא הורשע בעבירה בחוק איסור הלבנת הון בגין פריטתם של כספי השוחד למזומן בגמ"חים, והעברתם למקורביו. עבירה זו משליכה על חומרת העבירות בהן הורשע.

"מדובר במי ששימש שליח ציבור נכבד שזכה להכרה והוקרה בציבור שלו ובכלל הציבור בירושלים. מדובר במי שנפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא בשל הרשעתו. הוא לא יוכל לשוב ולכהן כאיש ציבור – בגילו ובמעמדו יתקשה ביותר לפתוח חיים מקצועיים חדשים ולהתפרנס בכבוד. מדובר במי שמגיל צעיר יחסית, גיל 34, שרת בעיריית ירושלים, זה היה עיסוקו, זה היה כל עולמו".

עם זאת ציין השופט, כי "לא נטל אחריות על מעשיו. הנאשם לא שיתף פעולה עם רשויות החקירה. הוא שמר על זכות השתיקה, וגם משהוצגו לו השיקים שבמוקד הדיון, הקפיד על שתיקתו, כשהוא מכזב לחוקריו על-פי כוחו". עם זאת, "זוכה בחלק מהאישומים בהם הואשם על-ידי המאשימה בכתב האישום. יש בעובדה זו כדי להביא להקלה כלשהי בעונשו".

"בגין כל האירועים בהם הורשע כמפורט לעיל, ולנוכח טיעוני ב"כ הצדדים המלומדים, הנני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים: 5 שנות מאסר, מתוכן 3.5 שנים לריצוי בפועל, בניכוי 11 ימי מעצרו והיתרה על תנאי, שלא יעבור במשך 3 שנים עבירה מן העבירות בהן הורשע.

קנס בסך של 300 אלף ₪ או שנת מאסר תמורתו, הקנס ישולם ב-10 תשלומים חודשיים רצופים, החל מיום 01.06.14. חילוט לפי סעיף 297 לחוק העונשין ישים לגבי מקבל השוחד, אבל החילוט כאן יינתן על-פי סעיף 21(א) לחוק איסור הלבנת הון: נוכח עונש המאסר המשמעותי והקנס הכספי, הנני מורה על חילוט רכוש בשווי 165 אלף ₪.

שמחיוף יחד עם האחרים, צפויים להתייצב לריצוי מאסרם במתקן כליאה ניצן ברמלה עד ליום 01.09.14, בשעה 12:00.
הולילנד אליעזר שמחיוף בגץ ערעור כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד