כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרב בלוצרן: "פועלים לסייע - יחד עם האימאם"

הרב חיים דרוקמן שליח חב"ד בלוצרן, בראיון מבית החולים ל'בחדרי חרדים': "התאונה אירעה לידינו"

הרב חיים דרוקמן. צילום: בית חב"ד לוצרן
הרב חיים דרוקמן. צילום: בית חב"ד לוצרן

"התאונה אירעה מאוד קרוב לבית חב"ד ומאז אני עסוק בטיפול ועזרה לנפגעים", כך מספר שליח חב"ד בלוצרן הרב חיים דרוקמן. בראיון ל'בחדרי חרדים'.

הערב (ב') הותר לפרסום שמות הרוגי התאונה היום בשוויץ: שלושה מתושבי הכפר הדרוזי מע'אר שבגליל: סגן-ניצב אמאל חליל, ראש ענף חקירות במחוז הצפוני של המשטרה; עטאף חאג', חוקר בימ"ר צפון; ונאסיף באדר. רק לאחרונה חיתן סנ"צ חליל את בתו.

התאונה, אירעה כאשר רכבת התנגשה בעוצמה ברכב שבו נסעו שתי המשפחות. הרב מסביר שמדובר במחדל של הרשויות: "זה מקום שמזמן היה צריך שם לשים מחסום והדבר לא נעשה".

בין הפצועים, אחיו של עזאם עזאם, שריצה שמונה שנות מאסר בכלא במצרים לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. מצבו קשה.

הקונסול בברן פנה להרב דרוקמן וביקש ממנו לסייע בטיפול באירוע. "ברן מאוד רחוקה", אומר הרב דרוקמן, "ואני כאן באזור משמש כעין קונסול ישראל. הרב הנמצא בשליחות של כ12 שנה בעיר נרתם מייד לעזרה.

"אני פניתי לאימאם של לוצרן כדי שיסייע בנושא של הגופות, ומשרד החוץ ממשיך לטפל בכל הנושא הכאוב הזה, אני נרתמתי לסייע לפצועים. ממש ברגע זה אני נמצא בבית החולים ונכנס לבקר אותם, יש פה שירות רפואי מעולה ואני בטוח שיקבלו את הטיפול הטוב ביותר. חלק מהפצועים, הוטסו לציריך בשל מצבם הקשה יותר.

"לא רק אני כאן נרתמתי, יש כאון עוד יהודים טובים שעוזרים ומגישים סיוע למשפחות בזמן הקשה בו הם מצויים, כולנו חשים שזו טרגדיה שאנשים טובים נקלעו לאסון כזה ומנסים לסייע".
לוצרן אסון משטרה עזרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד