ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

דיווח: ישראל הסכימה למרבית דרישות חמאס

לפי דיווח בעיתונות המצרית, הסכימה ישראל לשורה של דרישות הפלגים האיסלאמיים בעזה, כולל: העברת משכורות לפקידי חמאס, שחרור אסירים פלסטינים ופתיחת המעברים • ישראל לא השיגה את פירוז הרצועה • המשלחת הישראלית שבה מקהיר • הקבינט המדיני-בטחוני ייתכנס בצהרי היום להחליט על המשך המשא ומתן

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

האם ישראל נכנעה לדרישות החמאס? ישראל הסכימה לשורה של דרישות חמאס, כך על פי דיווח בעיתון המצרי ״א-שורוק״. מחר יתכנס הקבינט המדיני בטחוני כדי לדון בהתקדמות המו"מ בקהיר.

המשלחת הישראלית למו"מ שהתה בקהיר היום (ב') משעות הבוקר ושבה הערב לישראל. בראש המשלחת עמד ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד וחברים בה ראש השב"כ יורם כהן, מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב מרדכי וראש אגף תכנון בצה"ל האלוף נמרוד שפר.

על פי גורם מצרי שדיבר עם העיתון המצרי "א-שורוק", הסכימה ישראל עקרונית לשחרר מן המעצר את אסירי עסקת שליט אשר נעצרו שוב אחרי חטיפת שלושת הנערים, כך הסכימה להעברת תשלום המשכורות של פקידי חמאס שהוקפאו לפני מספר חודשים על ידי ישראל, כי המעברים ייפתחו וכך הסכימה להרחיב את מרחב הדיג המותר משלושה מיילים ימיים לשישה מיילים ימיים.

לפי מקורות מצריים "רוב הסוגיות שעלו במשא ומתן זכו לפתרון. המעט שנותר במחלוקת נוגע לבניית נמל ימי ושדה תעופה אותם דוחה ישראל מכל וכל".

מוקדם יותר דווח כי המצרים הסכימו כי מעבר רפיח ייפתח כאשר האחריות עליו תהיה בידי הרשות הפלסטינית.

תוך כך, חאלד משעל, ראש הזרוע המדינית של החמאס הודיע בראיון לבי. בי. סי. כי ״הפסקת האש הזמנית היא צעד טקטי בלבד כדי לאפשר הכנסת סיוע ותרופות לאזרחים בעזה ואם הדיונים ייכשלו, נמשיך לפעול נגד ישראל".
עזה נתניהו חמאס ישראל הסכמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד