כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"אין התקדמות; הפערים בין הצדדים גדולים"

במצרים אומרים כי ישראל הסכימה לתנאי חמאס, וויתרה על פירוז הרצועה - גורם רשמי בישראל מכחיש מכל וכל • "אין התקדמות במשא ומתן" • הערכות בישראל: קריסת המו"מ תוביל לחידוש הירי, הרחבת 'צוק איתן' וכניסה קרקעית מסיבית • היום יתכנס הקבינט לדון במו"מ המתנהל בקהיר • עיתון מצרי: ישראל כבר הסכימה • כניעה או מלחמה?

"אין התקדמות; הפערים בין הצדדים גדולים"
פלאש90

למרות הדיווחים על הסכמה מצד ישראל לדרישות חמאס, הבוקר (ג') שבים גורמים ישראלים ומבהירים: "הפערים בין הצדדים גדולים ואין התקדמות במשא ומתן". הדברים נאמרו מצד גורם רשמי בישראל.

צוותי המשא ומתן ישובו היום לשולחן הדיונים, כשברקע יתכנס הקבינט המדיני-בטחוני בצהריים לדון במו"מ המתנהל בקהיר, ובאפשרות שהשיחות בין הצדדים יסתיימו ללא סיכום.

אם הצדדים לא יגיעו להסכמה, כך מעריכים בישראל, ירי הרקטות יימשך ותיתכן הרחבתו מחדש של מבצע צוק איתן, מה שיכול לכלול כניסה קרקעית נוספת לשטח הרצועה.

המשלחת הישראלית למו"מ שהתה בקהיר אתמול משעות הבוקר ושבה הערב לישראל. בראש המשלחת עמד ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד וחברים בה ראש השב"כ יורם כהן, מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב מרדכי וראש אגף תכנון בצה"ל האלוף נמרוד שפר.

על פי גורם מצרי שדיבר עם העיתון המצרי "א-שורוק", הסכימה ישראל עקרונית לשחרר מן המעצר את אסירי עסקת שליט אשר נעצרו שוב אחרי חטיפת שלושת הנערים, כך הסכימה להעברת תשלום המשכורות של פקידי חמאס שהוקפאו לפני מספר חודשים על ידי ישראל, כי המעברים ייפתחו וכך הסכימה להרחיב את מרחב הדיג המותר משלושה מיילים ימיים לשישה מיילים ימיים.

כאמור, הדברים הוכחשו על ידי גורם רשמי בישראל, שאמר כי הפערים בין הצדדים עדיין גבוהים.
קהיר מומ חמאס ישראל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד