י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשד: מוסכים עקצו את חברות הביטוח במיליונים

השיטה: ביום תאונות דרכים והגשת תביעות ביטוח על סך מחיר המחירון • היקף ההונאה: מיליוני שקלים • שישה נעצרו

מוסכים
מוסכים

חשד: מוסכים בת"א ובאזור המרכז ביימו עשרות תאונות דרכים במסגרת תרגיל עוקץ של מיליוני שקלים נגד חברות הביטוח.

חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז עצרו אתמול (שני) בבוקר 11 חשודים במעורבות בפרשת הונאה ועוקץ של חברות ביטוח, תוך ביום תאונות דרכים והגשת תביעות ביטוח.

על פי החשד, שלושה מוסכי פחחות וצבע בתל אביב, נס ציונה ופתח תקווה, עסקו בביום התאונות ללקוחות שביקשו לקבל תמורת הרכב את מחיר המחירון ולא את שווי השוק הנמוך ממחיר המחירון. על פי החשד, מדובר בעשרות מקרים ובנזק של מילוני שקלים לחברות הביטוח.

החקירה הסמויה נפתחה לפני מספר חודשים לאחר שהתקבל מידע בחברת חקירות הפועלת עבור מספר חברות ביטוח, לפיו חברות הביטוח נתבעות במסגרת תרגיל עוקץ המבוצע, על פי החשד, בשלושת המוסכים.

על פי שיטת הביצוע, אנשי המוסך היו לוקחים כלי רכב תקינים בידיעת בעליהם, מסבים להם נזקים באופן הנחזה לתאונת דרכים ומציבים את כלי הרכב בכבישים מוסכמים מראש בהם בוצעה "התאונה" לכאורה, כאשר לעתים בוימו תאונות חזית-אחור בהם מעורבים שני כלי רכב ובגין שניהם הוגשו תביעות.

שיטה נוספת, כללה החלפת חלקי רכב פגועים לרבות חלקי פח פגועים וכד', הרכבתם על כלי הרכב התקין, וצילומם ולאחר מכן הגשת תביעה בגין תאונה שלא הייתה ולא נבראה.

בשיטות אלה הוצאו על פי החשד במרמה מחברות הביטוח מילוני שקלים בתביעות שווא, ונבדק החשד למעורבות של גורמים נוספים מעבר לאנשי המוסך.

שישה מהמעורבים יובאו היום (ג) סמוך לשעה 09:00 להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ.
מוסכים הונאה מיליונים ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד