כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"בהוראת גורם ביון זר"

איראן: הכורדים הבריחו את הרחפנים שתקפו באספהאן

איראן טוענת כי כלי הטיס וחומרי הנפץ שהשתמשו בהם במתקפה האחרונה על מתקן צבאי באספהאן הועברו לאיראן על ידי "קבוצות כורדיות מתנגדות" דרך כורדיסטן העיראקית, "בהוראת סוכנות ביון זרה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: צילום מסך

איראן האשימה את גורם ביון זר, וארגונים כורדיים בעיראק במתקפת המל"טים על מחסן התחמושת ליד העיר המרכזית אספהאן בסוף השבוע, כך דיווח אתר 'נור ניוז' הממשלתי.

הציוד וחומרי הנפץ הוכנסו למדינה בעזרת "קבוצות אנטי-מהפכניות כורדיות בכורדיסטן העיראקית בהוראת גורם ביון זר", כך נאמר בדיווח. לא פורסמה שמה של המדינה שאליה שייך אותו "ארגון ביון זר".

עוד דווח, כי "ניתוח מרכיבי הגוף, המנועים, אספקת החשמל ומערכת הניווט של המל"טים בקנה מידה קטן שהופלו והתאמתם לדגימות הקיימות, קבעה במדויק את היצרן שלו וחשפה פרטים חשובים".

האיראנים ציינו כי הציוד הוכנס דרך אחת מערי הגבול, החלקים והחומרים הורכבו בבית מלאכה תוך שימוש בכוחות מאומנים ולאחר מכן שימשו לפיגוע חבלה נגד משרד הביטחון באספהאן.

האיראנים גם טוענים כי באוגוסט האחרון, "קבוצת טרור המורכבת מגורמי אופוזיציה כורדיים שאורגנו על ידי סוכנות הריגול הציונית", גרמה לפיצוץ במתקני תעשייה באספהאן, לטענת האיראנים, החולייה נעצרה על ידי משרד המודיעין.

ישראל איראן עיראק כורדיסטן אספהאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד