כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ב'יתד' פותחים חזית: "הנפת גרזן על התורה"

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' אתמול, אודות הקמת ישיבה שתשלב לימודים מקצועיים ואקדמאיים בישראל, יוצא 'יתד נאמן' למתקפה חריפה • בכתבה נרחבת מצטט יחיאל סבר ראשי ישיבות שיצאו נגד היוזמה, והזהירו כי מדובר ב"צביעות נוראה וגלגול עיניים כביכול מדובר בהצלת נערים" • בכתבה גם דעתם של גדולי ישראל בנושא

הרב ישראל כהן-רוזובסקי על רקע המתקפה ביתד הבוקר
הרב ישראל כהן-רוזובסקי על רקע המתקפה ביתד הבוקר

אתמול (ב) חשף 'בחדרי חרדים' את יוזמתו של הרב ישראל כהן-רוזובסקי, להקמת ישיבה שתשלב לימודים אקדמאיים, תחת השם 'דרכי חיים'. הבוקר יוצא היומון הליטאי 'יתד נאמן' במתקפה חריפה במיוחד, תחת הכותרת "הנפת גרזן על התורה" ועם סלוגן המצהיר על 'מאבק על נפש האומה'.

הכתבה נפתחת בציטוט מדבריו של הגראמ"מ שך זצ"ל בנושאים אלו, ומצטטת קטעים שנחשפו ב'בחדרי חרדים' מתוך דבריו של המייסד: "התאספנו אנשי מקצוע העוסקים בבניין 'החינוך המתחדש', על מנת לתכנן לטווח הקרוב ולטווח הרחוק, איך בונים את השלד נכון...", סיפרו הוגי היוזמה המסוכנת. "מה זה חינוך? תפקידנו, בעידן המודרני, לעסוק יותר בפדגוגיה ובהקניית ידע, בהקניית כלים לקראת הכשרה והנחלה של התפקידים החיוניים בחברה ובתרבות היהודית-ישראלית... החזון זה לבנות מודל של בחור שיש בו תורה עם דרך ארץ, המנטליות והתרבות הישראלית לא מאפשרות את זה עדיין, אבל לשם אנחנו חותרים. זה מה שאנחנו רוצים להוכיח, בבוקר יש לימודים תורניים בבית מדרש פעיל ותוסס ובשעות הצהריים והערב השכלה ואקדמיה. אנחנו צריכים להשלים את הפער שיש לתלמידים החרדים, נטולי בגרויות. השאיפה היא שיהיה בית מדרש תורני ורציני, שילמדו הכשרה מקצועית ואקדמיה... צריך להתחיל להנחיל את זה, שיש מודל אפשרי, שאפשר לעשות יחד, שיגיעת שניהם משכחת עוון", רח"ל.

"מתברר כי הניסיון לקרר ולטשטש את הגבולות הנעשה לאחרונה באופן שיטתי על-ידי ממשלת הזדון, מביא להקצאת משאבים בלתי נדלים על חשבון הישיבות הקד', מתוך מטרה מוצהרת וברורה לכרסם ולקעקע בדרך הלימוד הטהור של הישיבות הקד', לפגוע בדרך החינוך הטהור וליצור זן של ציבור "פתוח" לעולם החיצון הפונה למסגרות לימוד המשלבות לימודי קודש וחול, וכך גם מסגרות צבא שונות וכדו' על זה הדרך.

"המנגנונים המסייעים לפרסם ולהחדיר את רעיון העוועים הפסול של 'ישיבה' המשלבת לימודי חול הינם חלק מהרוח הנוראה של 'אשר קרך'", מתריעים ראשי ישיבות ומשגיחים שליט"א, בשיחה כאובה ל'יתד נאמן'", נאמר בכתבה.

יתד ממשיך ותוקף בשם 'ראשי הישיבות ומרביצי התורה שליט"א', ש"הגיבו במחאה חריפה ביותר נוכח המגמה המסוכנת בהקמת "מכללה" שמעיזים לכנותה במושג הנעלה והמוקדש ביותר לעם היהודי, בית היוצר הרוחני של עם ישראל לדורותיו עוד מימי שם ועבר, "ישיבה", תוך צביעות נוראה וגלגול עיניים כביכול מדובר ב"הצלת נערים".

"מי לנו חרד יותר מגדולי הדור זיע"א ויבלחט"א להצלתם של נערי ישראל", אמרו בדמעות ובכאב ראשי הישיבות שליט"א, "והרי גדולי ישראל יצאו בחוד ובחנית נגד יוזמות מסוכנות אלו! עתה באים אנשים קלי דעת הפועלים בניגוד מוחלט לדעת גדולי הדור ומנסים להחדיר את שיטותיהם הפסולות של 'המזרחי' לתוככי הציבור החרדי?!".

"רבותינו גדולי ישראל כבר הורו על דרך הלימוד בישיבה בה ממיתים עצמם בחורי ואברכי ישראל בלימוד התורה בטהרתה, מתוך התנתקות מוחלטת מלימודי חול והבלי העולם הזה, על מנת לעלות ולהתקדש בתורה הקדושה ובחיים המושתתים על דרך התוה"ק.

"כל גדולי ישראל כבר יצאו לפני שנים רבות בתקיפות רבה נגד הקמת מסגרת 'ישיבה' בשילוב לימודי חול, ועל כך שיש בדבר שיבוש הדעות ויש להיזהר להתרחק מכל מגמות הרות אסון אלו שהם היפך החינוך הטהור ודרך התורה הקדושה".

בהמשך מצטט העיתון שוב מכתב מהגראמ"מ שך, ומצרף אליו את דעתם של הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן בהקשר ליוזמה דומה. תוך שה מצטט בשם הגראי"ל: "זהו שעטנז! זו חוצפה לקרוא לשעטנז כזה בשם כולל!"

לסיום מצטט 'יתד' שוב את ראשי הישיבות: "החוצפה הנוראה לקרא למוסד פסול זה 'ישיבה' ולפרסם את הקמת המוסד בציבור החרדי תוך ניסיון ללכוד בחורים תמימים, זהו דבר שלא היה כדוגמתו, הנעשה תחת אווירת 'אשר קרך' הנוראה של ממשלת הרשע יחד עם אווירת המתירנות והפשרנות שמנסים גורמים שונים ליצור בשנים האחרונות, מתוך מטרה מוצהרת לצנן את האמבטיה ובחסות המאבקים הקשים על נפש האומה התורתית תוך ניסיון לחולל פרצות בחומת ההתבדלות של ציבור היראים".
ישיבה לימודים יתד מתקפה אקדמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד