כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מהפכת הסיבים

העיר בני ברק תרושת באינטרנט מהיר

פורסמו תוצאות מכרז התמרוץ השני של משרד התקשורת | המכרז השני קובע חובת פריסה לכ-130 אלף משקי בית המהווים כ-4.7% ממשקי הבית בישראל והוא מהווה השלמה למכרז התמרוץ הראשון שתוצאותיו פורסמו במרץ 2022 בו הושלמה קביעת חובות פרישה ל-95% מבתי האב בישראל

העיר בני ברק תרושת באינטרנט מהיר
ספקי אינטרנט צילום: freepik

ועדת המכרזים הבין-משרדית בהובלת משרד התקשורת ובשיתוף משרד האוצר ורשות התחרות פרסמה היום (רביעי) את תוצאות מכרז התמרוץ השני במתווה שמביא לחובת פריסה מלאה של סיבים אופטיים שתביא לקפיצה טכנולוגית וכלכלית למשקי הבית בפריפריה, תגביר את יכולות התעסוקה, החינוך והבריאות מרחוק, ותזניק את הכלכלה הישראלית קדימה.

המכרז השני קובע חובת פריסה לכ-130 אלף משקי בית המהווים כ-4.7% ממשקי הבית בישראל והוא מהווה השלמה למכרז התמרוץ הראשון שתוצאותיו פורסמו במרץ 2022 בו הושלמה קביעת חובות פרישה ל-95% מבתי האב בישראל.

על החברות שזכו במכרז הראשון חלה החובה להשלמת חובות הפרישה ולמתן שירותים לכל תושבי האזור בו זכו עד אוגוסט 2023, ובימים אלה נפרשים האזורים הזוכים. האזורים שזכו במכרז השני כוללים בין היתר אזורים מורכבים יותר לפרישת סיבים.

בין היישובים הזוכים שיפרסו בסיבים אופטיים: אושה, אורים, אילות, איתמר, אלומות, אלון מורה, אליפז, אפיקים, בארות יצחק, בני ברק, יד מרדכי, טלמון, כיסופים, לביא, מבוא חמה, אום אל-פחם, מעלה אדומים, משגב עם, דיר אל-אסד, ניר דוד, נתיבות, עין גדי, עין הנצי"ב, אלסייד, עכו, בית שמש, בית אלפא, דן, עין ראפה, צפת, שער הגולן, שדמות מחולה, שדה אליהו, רחלים, רהט, דריג'את, ועוד.

מכרזי התמרוץ נועדו לעודד פריסת סיבים אופטיים ומתן שירותים על גביהם באזורים בהם חברת בזק בחרה שלא לפרוס סיבים אופטיים משיקולי כדאיות כלכלית. על פי חוק התקשורת, קופת התמרוץ ממומנת מכספים שחברות התקשורת מחויבות להפריש מהכנסותיהן. השנה נאספו כ-90 מיליון ₪ במסגרת קופת התמרוץ. על החברות שזכו במכרז השני תחול חובת פרישה לכל משקי הבית באזורים בהם זכו, שאותה עליהן להשלים תוך 18 חודשים מיום קבלת הרישיון.

נכון לינואר 2023 למעל 70% ממשקי הבית קיימת נגישות לסיבים אופטיים, ובסוף השנה הנגישות לסיבים צפויה לעלות ל-85% ממשקי הבית ואף יותר. מתוך הבתים המונגשים לסיבים אופטיים, כ-40% מנויים לשירות האינטרנט על גבי רשת הסיבים בפועל. עוד יצוין, כי על פי מחקר של ה-OECD ישראל היא בין הראשונות בעולם בקצב החיבור לסיבים.

על פי מחקר של הבנק העולמי, שהוצג בישראל עולה כי נגישות לאינטרנט מהיר מגדילה את הסיכוי למצוא עבודה ב- 13%-17% וכן כי כל 1% של גידול בשימוש בתשתיות תקשורת נייחות, מגדילה את תוצר במדינה ב0.08%.

ועדת המכרזים הוקמה בעקבות מתווה הסיבים וכוללת חברים ממשרד התקשורת, משרד האוצר ורשות התחרות.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הגיב: "כבר בנאום הכניסה שלי למשרד התקשורת הצבתי לעצמי ולמשרד מטרה לחבר את כל הפריפריה לתשתיות תקשורת. עכשיו ניתן לומר, מהפכת הסיבים בישראל הקדימה את זמנה ובקצב המהיר בעולם. סיבים אופטיים ב-99.5% מהמדינה יושלמו בעז"ה בתוך כשנתיים, ממטולה שבצפון, דרך יהודה ושומרון ועד לדרום. תוצאות המכרז מבטיחות שהקידמה הטכנולוגית תגיע לכל בית בישראל, תאפשר חיבור עוצמתי וגלישה מהירה, ותאפשר לכל בית בישראל גישה יעילה לשירותי בריאות מרחוק, תעשייה מתקדמת, ועוד. מהפכת הסיבים היא צעד ראשון בסדרה של מהפכות נוספות שישימו את הפריפריה במרכז הבמה ויצעידו את מדינת ישראל לפסגות חדשות". 

 

אינטרנט מהיר סיבים אופטיים משרד התקשורת טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד