כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
'משלב הגידול עד השיווק'

הרפורמה בפיקוח על דגי המאכל בישראל | תוכנית ההכשרה החלה

מטרת התוכנית היא לטייב את הפיקוח על בטיחות ואיכות הדגים הגולמיים למאכל ומוצרי דגים, לאורך חיי המדף שלהם הכוללים יבוא, שיווק וייצוא, וזאת בהתאם ללימוד נהלי העבודה המיושמים ומקובלים באיחוד האירופי

הרפורמה בפיקוח על דגי המאכל בישראל | תוכנית ההכשרה החלה
דגים. אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

משרד הבריאות ומשרד החקלאות יוצאים בתוכנית הכשרה מקצועית לקראת רפורמה בפיקוח על דגי המאכל בישראל.

כחלק מפרויקט מדינות תאומות של האיחוד האירופי, השקיע האיחוד 250 אלף יורו במימון מלא של תוכנית הכשרה חדשה לפיתוח ההנחיות הרשמיות לבדיקת דגים ומוצרי דגים ולפיקוח עליהם, החל משלב הגידול, כניסתם לישראל, בדיקות המעבדה ודרכי השיווק.

מטרת התוכנית שמובילה היחידה הווטרינרית בשירות המזון במשרד הבריאות בשיתוף משרד החקלאות, היא לטייב את הפיקוח על בטיחות ואיכות הדגים הגולמיים למאכל ומוצרי דגים, לאורך חיי המדף שלהם הכוללים יבוא, שיווק וייצוא, וזאת בהתאם ללימוד נהלי העבודה המיושמים ומקובלים באיחוד האירופי.

במסגרת זו, צוות מקצועי מצומצם מטעם משרדי הבריאות והחקלאות וכן מקביליהם בגרמניה, יעבדו יחד על מנת ללמוד, לדייק ולפתח הנחיות והדרכות לכל העוסקים בבדיקות מזון שמקורו מן החי (וטרינרים בבריאות הציבור, מפעלים, משווקים, בעלי עסקים, יבואנים, מגדלים ובעלי מפעלים). 

התוכנית שתחל השבוע עתידה להימשך שמונה חודשים, במהלכם יתקיימו הכשרות מקצועיות לצוותי משרד הבריאות ומשרד החקלאות, כתיבת ההנחיות, הדרכות במסגרת ימי עיון לעוסקים בתחום, ובהתאם לצורך אף עדכוני חקיקה.

פנינה אורן שנידור, ראש שירות המזון הארצי במשרד הבריאות מסרה: "בדיקת מוצרי המזון שמגיעים לארץ, ובכללם דגים ומוצרי דגים, נועדו לשמירה על בריאות הציבור ולהבטיח שהמזון המיובא שיגיע אל הצרכן יהיה איכותי ובטוח לצריכה. הצורך בהסדרת נהלים והנחיות אחידים על בסיס נורמות מקובלות במדינות האיחוד האירופי, על בסיס ניהול סיכונים, ישפר את הליכי קבלת המשלוחים לישראל ויקל על כל העוסקים בתחום, בין אם הווטרינרים ובין אם יבואנים ומשווקים. בסופו של דבר המהלך יורגש גם בכיסם של הצרכנים, שכן זה יצמצם את הזמנים שבין הגעת הסחורה לארץ לבין שיווקה בחנויות".

 

דגים רשתות שיווק רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד