כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בזמן הביקור של הנשיא בארץ

משלחת רופאים ישראלית מכשירה צוותי רפואה בצ'אד

משלחת של רופאים מומחים מבתי החולים בלינסון ואסף הרופא, נמצאת בימים אלו בנג׳מה, בירת צ׳אד. הרופאים מישראל מעבירים הכשרות לצוותים הרפואיים המקומיים בנושאי מיון וטראומה

משלחת רופאים ישראלית מכשירה צוותי רפואה בצ'אד
המשלחת בצ'אד צילום: משרד החוץ

ביוזמת משרד החוץ, משלחת מיוחדת של רופאים מומחים מבתי החולים בלינסון ואסף הרופא, נמצאת בימים אלו בנג׳מה, בירת צ׳אד. הרופאים מישראל מעבירים הכשרות לצוותים הרפואיים המקומיים בנושאי מיון וטראומה.

ההכשרות הרפואיות מתקיימות במרכז הרפואי בנג׳מה בו נחנכה גם יחידת טיפול נמרץ שסופקה על ידי מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומי של ישראל המשרד החוץ.

שר החוץ אלי כהן אמר כי "הסיוע הישראל לצ'אד באמצעות סוכנות הסיוע של משרד החוץ, הוא גשר נוסף שאנחנו בונים בין שתי המדינות על מנת לעזור בעזרת ציוד והכשרות שמצילים חיים באפריקה".

בטקס חנוכת המרכז הרפואי השתתף שר הבריאות של צ׳אד, עבד-אלמג׳יד עבדאלרחים מחמאת, ושגריר ישראל בסנגל (מואמן גם לצ׳אד), בן בורגל. האירוע התקיים בהמשך להקמת יחידת המיון והטראומה על ידי מש"ב בחודש שעבר.

בית החולים המרכזי בצ'אד התמודד עד כה עם מקרי חירום ללא ציוד ומערכות הולמות. היחידה שנבנתה עבורו תשפר באופן דרמטי את יכולותיו לטפל במקרי חירום ולהציל חיים.

במהלך הטקס, מסר שגריר ישראל לשר הבריאות של צ׳אד גם 10 מערכות לטיהור מים, במטרה לסייע למשרד הבריאות המקומי להתמודד עם מחלות שעלולות להתעורר בעת הצפות וזיהום מים.

עבד אלרחים מחמאת, שר הבריאות הצ׳אדי, הודה בטקס למדינת ישראל על הסיוע המשמעותי לבריאות הציבור במדינה. השר הוסיף כי שיתוף הפעולה הפורה ממחיש לאזרחי צ׳אד את חשיבות חידוש היחסים עם ישראל.

שגריר ישראל המואמן לצ'אד, בן בורגל אמר: "אני מודה למדריכים והרופאים מהארץ ולאנשי הרפואה המקומיים. שיתוף הפעולה הזה בין ישראל לצ'אד יציל חיים. יש לנו כאן הזדמנות לספק סיוע רפואי וציוד לטיהור מים בסיוע מש"ב על מנת להגן על אלו החשופים ביותר לסכנות זיהומיות".

היחסים בין ישראל וצ׳אד חודשו בשנת 2019 לאחר 37 שנות נתק ושגריר ישראל, בן בורגל, הגיש לנשיא צ׳אד כתב האמנה, במאי 2022.

רקע:

מאז חידוש היחסים בין ישראל לצ׳אד, משרד החוץ, באמצעות מש"ב, פעל במדינה במספר תחומים:

הקמת יחידת טראומה בבית החולים בעיר הבירה נג׳מנה.
שיגור ציוד רפואי, שדרוג מרפאות וציוד להתמודדות עם הקורונה.
הכשרות לאנשי מקצוע מצ׳אד בקורסי מש"ב בישראל.
סיוע הומניטרי להתמודדות על השטפונות שפקדו את המדינה.
יחידות טיהור מים.

בנוסף פועלים במדינה ארגוני סיוע ישראלים בהם israid, FlyingAid, קק"ל ועמותת הצל ליבו של ילד שהביאה שלושה ילדים מצ׳אד לטיפול מציל חיים בישראל.

משרד החוץ בית חולים סיוע רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד