י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עוז והדר: מקרא המפורש עם פירוש רש"י משולב

ההוצאה המפורסמת מציגה: לראשונה נערך ביאור יסודי ובהיר המשולב בינות לתיבות המקרא, בשפה ברורה ונעימה

עוז והדר: מקרא המפורש עם פירוש רש"י משולב

לראשונה נערך ביאור יסודי ובהיר המשולב בינות לתיבות המקרא, בשפה ברורה ונעימה. הביאור הייחודי מבית "מתיבתא" מבאר כל מילה ותג, בביאור הענין וביאור המילות. בתוספת הקדמה וכותרת לכל נושא חדש. הביאור המשולב עשוי מלאכת מחשבת לשלב ביאור לכל דבר מבלי לקטוע את רצף הפסוק או לפצל את לשון הכתוב בכמה משפטים בין תיבה לתיבה, ומבלי להעמיס יתר על המידה.

מתחת הביאור המשולב נדפסו ציונים והערות המכילים מקורות לנתבאר בביאור המשולב, וכן פירושים נוספים מתורת הראשונים, ישוב כל קושיא העשויה לעלות ללומד בעת לימודו, ולתת מענה לכל צרכי הלומד. למען עזור ללומד למצוא דברי חפץ ומה שמתקשה בו נוספו בשולי ההערות כותרות צד, כך יוכל למצוא במהירות את הנושא או הקושיא בה מתקשה.

בעוד שבביאור המשולב נעשה מאמץ לתמצת את הביאור כמעשה אומן, באופן שיכיל את כל הביאור הנצרך במינימום מילים, הרי שהערות רחבות ביותר ומקיפות, ונועדו במטרה שהלומד יוכל להעשיר ידיעותיו מכל טוב הפירושים שבחז"ל, גאונים ראשונים ואחרונים. כרכא דכולא ביה.

חשוב לציין שהמדור בנוי בצורה שתועיל הן ללומד הפשוט והן לתלמיד חכם ויודע ספר שיוכל להרחיב את ידיעותיו והבנתו. הביאור מיוסד על פי פירושו של רש"י, ועל פי שאר ספרי הראשונים הנמצאים בידינו, אשר מכילים עושר של פירושים בלתי נדלה אשר רבים מהם כלל אינם מוכרים גם לבעלי תריסין. פירושי הראשונים מאירים את העינים בפירושים מחודשים ומעניינים. כן הובאו פירושים מספרי הראשונים בעלי הדקדוק.

בהיות שדברי תורה עניים במקום זה ועשירים במקום אחר, הובאו השלמות והרחבות ממקומות אחרים בתורה באותו עניין או באותה מצוה. בנוסף הובאו קצת דברי אגדה ורמזים שונים מספרי חז"ל ומן הראשונים, וכן טעמי המצוות בקצרה. לפני כל פרשה נערכה הקדמה וכן "נושאי הפרשה" – פירוט הנושאים ומבנה הפרשה. וכן הובאו ציורים והמחשות שונות.

בחומש זה נוסף גם המדור הייחודי ביאור רש"י המשולב בינות לתיבות רש"י. הביאור המשולב הינו תמצית עשירה מהביאור שנערך בעבר ב'חומש רש"י המבואר' - עוז והדר, ועתה קוצר ונסדר מחדש באופן מדויק על מנת להתאימו ללשונו הזהב של רש"י, ונוסח בשפה ברורה השווה לכל נפש. שילוב הביאורים בתוך שטף הלשון, מסייעים לפענח את כוונתו ולצקת אותה אל בינות לתיבות החיבור, באופן שייקרא ברציפות ובנועם על ידי הלומדים. בתחתית הפירוש המשולב הובאו ציונים ומקורות וכן הערות להשלמת הביאור לפירושים נוספים או לחדד את ההבנה. לשון רש"י המשולב בביאור נוקד בדקדוק רב על ידי מומחים, והוגה היטב, וסביבו שולב הביאור החדש השובה כל לב, ומושך את הלומד בנועם לשונו ושפתו להמשיך וללמוד ושלא להפסיק ממשנתו.

הסדרה כולה עוצבה ונסדרה בסדר ועימוד נאה, מאיר עיניים ושובה לב, להקל על לומדי התורה די בכל אתר ואתר להתענג על ה' ולעסוק בדברי תורה מתוך עריבות ומתיקות.
חומש פרשה רשי ביאור משולב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד