כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
18 שנה אחרי

צבע אדום בעיצומה של האזכרה לנרצחת מרקטת קסאם

הערב בתוך כדי האזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה בוצע שיגור מרצועת עזה, ואזעקה נשמעה ברקע | אחד הנוכחים באזכרה: "היו רגעים מצמררים, בדיוק 18 שנים אחרי שאנחנו מציינים את הרגע הקשה הזה ופתאום זה קורה שוב"

צבע אדום בעיצומה של האזכרה לנרצחת מרקטת קסאם
האזעקה בשדרות צילום: עיריית שדרות

התרעת הצבע האדום בשדרות וביישובי העוטף הופעלה הערב (רביעי) בזמן אזכרה לאלה אבוקסיס הי"ד שנרצחה מפגיעת קסאם לפני 18 שנים כאשר הגנה על אחיה הקטן.

אלה אבוקסיס הי"ד נהרגה מפגיעת קסאם ב-2005 כאשר הייתה בת 17. אלה גוננה אז בגופה על אחיה הקטן תמיר מקסאם ששוגר, ונהרגה. הערב, תוך כדי האזכרה, הופעלה התרעת צבע אדום בעקבות ירי רקטות מרצועת עזה.

בתמונה: ראש העיר, אלון דוידי, הרב יעקב ישראל איפרגן (הרנטגן) ויהונתן אבוקסיס, אביה של אלה ז"ל | צילום: עיריית שדרות. 

"כבכל שנה הגענו לאזכרה שלה. היינו שם כדי לחזק את המשפחה, ואז בתוך כדי הנאומים הייתה אזעקה" תיאר אחד הנוכחים באזכרה ל-N12, "כולם נבהלו בהתחלה, לא הבינו מה לעשות, ואז התברר שמדובר במבנה ממוגן אז לא היה צורך להיות במרחב המוגן. היו רגעים מצמררים, בדיוק 18 שנים אחרי שאנחנו מציינים את הרגע הקשה הזה ופתאום זה קורה שוב. אחרי כמה דקות רוב האנשים חזרו, זה מראה את העוצמה שלנו שנישאר בדרום ופשוט לא ישברו אותנו".

בנוסף, שחזר את הרגע המצמרר בה אלה ז"ל נהרגה: "הגענו חבורה של בני עקיבא, שם אלה הייתה חברה. היא נהרגה בזמן שהייתה בדרך חזרה מפעולה של בני עקיבא... הייתה אזעקה והיא גוננה על אחיה הקטן, נפגעה בעצמה ונהרגה" סיפר.

שרידי הרקטה | צילום: עיריית שדרות. 

ראש העיר, אלון דוידי שנכח בטקס האזכרה מסר בתגובה: "לצערנו הטרור מרצועת עזה נמשך ואסור לנו להכיל אותו. צריך להכות בחמאס ובג'יהאד ולחסל את מנהיגי הטרור. כפי שאנו יודעים לפעול בסוריה ובאיראן, אנו צריכים לפעול גם בעזה. התשובה האזרחית שלנו היא שאנחנו נמשיך לפתח את העיר ונלך לאורם של אלה אבוקסיס הי"ד שהיום ציינו עם משפחתה 18 שנים להירצחה מירי רקטה והקדושים הנוספים שנרצחו בפעולות טרור".

כאמור אזעקת צבע אדום נשמעה אחר הצהריים במספר יישובים בעוטף עזה ובעיר שדרות. רקטה אחת שוגרה מרצועת עזה ויורטה על ידי כיפת ברזל.

במהלך האזעקה שנשמעה בשדרות, נפצעה אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה קל בדרכה למרחב המוגן. לאחר טיפול ראשוני בבית היא פונתה באמבולנס מד"א להמשך בדיקות בבית חולים. 

 

 

אזעקת צבע אדום רקטות טקס אזכרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד