י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסמכויות יישארו?

העימות מול סמוטריץ': גלנט מינה יועץ חדש לענייני התיישבות

שר הביטחון מינה את מקורבו ליועצו לענייני התיישבות - כשהסמכויות ייקבעו רק בתום הדיונים עם יו"ר 'הציונות הדתית' סביב העימות על האחריות על יו"ש. בהסכם הקואליציוני נקבע: "עוזר שר הביטחון יפעל רק בתחומי האחריות של שר הביטחון" | כל הפרטים בפרסום ראשון

העימות מול סמוטריץ': גלנט מינה יועץ חדש לענייני התיישבות
שר הביטחון יואב גלנט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

העימות על הסמכויות: בעוד הוא עדיין בדיונים מול השר בצלאל סמוטריץ', שר הביטחון יואב גלנט מינה את מקורבו לתפקיד היועץ לענייני התיישבות, כשטרם ידוע מה יהיה תחום האחריות שלו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גלנט מינה עם כניסתו לתפקיד את יונתן עוז, שמלווה אותו בשנים האחרונות כעוזרו, לתפקיד שאמור להיות אחראי על ההתנהלות האזרחית ביהודה ושומרון - אלא שסמכויות אלו אמורות להיות מועברות לשר במשרד הביטחון סמוטריץ'.

לא ברור מה יהיה תחום האחריות של היועץ לענייני התיישבות החדש, בעקבות הדרישה של סמוטריץ' להעביר אליו את הסמכויות, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני, וזה ייקבע באופן סופי בתום הדיונים בנושא. בכל מקרה הכוונה היא להשאיר את התפקיד.

סמוטריץ' וגלנט משוחחים במליאה. | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בנספח הקואליציוני עם מפלגת 'הציונות הדתית' ישנה התייחסות לתפקיד, אך באופן מעומעם: "עוזר שר הביטחון להתיישבות ימשיך לכהן בתפקידו אצל שר הביטחון ויפעל רק בתחומי האחריות של שר הביטחון".

אם גלנט ישחרר בסוף את האחריות על המנהל האזרחי והמתפ"ש לסמוטריץ', שהצהיר השבוע בכנסת ש"לא תהיה פשרה בעניין הזה", ייתכן וינסה באמצעות יועצו החדש להמשיך לשלוט ולהיות מעורב בהתנהלות האזרחית ביהודה ושומרון.

מלשכת שר הביטחון יואב גלנט לא נמסרה תגובה.

יואב גלנט יהודה ושומרון בצלאל סמוטריץ' המנהל האזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד