י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורה שבועית

לייבל'ה: הלוק החדש של דרעי אצל ר' ישעיה'לה

והשבוע בלייבל'ה: הלוק החדש של דרעי שנחשף אצל ר' ישעיה'לה בקרעסטיר | הפגישה של כוכב הרשת החרדי עם האדמו"ר | מה קרה בכינוס של יועצי המשכנתאות באילת ומדוע החרדים עזבו את האולם? | והאדמו"ר שסחב את מזוודותיו בשדה התעופה הניו יורקי

לייבל'ה: הלוק החדש של דרעי אצל ר' ישעיה'לה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

זה היה שבוע הפרנסה של לייבל'ה: כמובן 'פרשת המן' - שניים מקרא כפי הסגולה הידועה שאין אדם חרדי שמפספס אותה וכי מי לא רוצה פרנסה גדולה ובשפע. לייבל'ה לא התחיל פרשת המן עד שהצטייד באקדח כפי ההוראה לחמש את הגבאים בבתי הכנסת ואנשי זק"א באקדחים. לייבל'ה רק חושב על אותם גבאים שמחזיקים צרור מפתחות ענק ותוהה כיצד ישפיע האקדח על מצב החגורה והמכנסיים.  

מי שהגיע השבוע ביום של הפרנסה להונגריה, הוא השר המפוטר ויו"ר ש"ס הנצחי אריה דרעי שתפס גיחה עם כמה חברים לציון של ר' ישעיה'לה בקרעסטיר זאת לאחר שבת בנתיבות ליד ציון ה'בבא סאלי'.

כשהוא חבוש בקסקט ומלווה במאבטחים הונגרים, נשא דרעי תפילה חרישית בציון שהפך למירון של הונגריה. לייבל'ה שפרסם את התמונה לראשונה באמצע השבוע, זכה לשבחים רבים, אך גם ולגילויי גזענות שכאן לא המקום לפרטם. 

חבר של לייבל'ה, בחור אמריקאי שגם הגיע למקום לבקש פרנסה ושפע, תפס את דרעי בפוזה שלא הייתה מביישת אף דוגמן; דרעי נצפה בלוק מיוחד וחורפי ברגע של נחת לאחר התפילה בציון. לאחר מכן הביע דרעי את התפעלותו מפריחת התיירות והחיים היהודיים ביישוב טוקאי-הג'אליה הסמוכה.

לייבל'ה ראה גם את דודו עמר שמחזק את הקשרים היהודים בהסתדרות הציונית העולמית כשהוא לבוש במעיל של הביטחוניסטים. 

מחוץ לציון ראה לייבל'ה את המרצדס ושיירת הרכבים ששירתו את דרעי בנסיעה בשבילי הונגריה הקפואה בימים אלו. 

השבוע קלטה עדשתו של לייבל'ה פגישה מעניינת בשמחת השבע ברכות האחרון לנכדת האדמו"ר מבאיאן: כוכב הרשתות מלך זילברשלג שהשתתף בשמחה, ניגש לקבל ברכה מהאדמו"ר וזה מיד הזכיר לו את זקנו שהיה מזקני חסידי באיאן. ללייבל'ה לא נותר הרבה כי אם לברך ברכת אמן על ברכת האדמו"ר למלך. 

בהילולת סידנא 'בבא סאלי' זצ"ל בנתיבות ראה לייבל'ה את יעקב האיש החזק במשרד הדתות שמלווה את כל שרי הדתות לדורותיהם מזה 20 שנה, וגם הפעם ליווה בהילולא את השר החדש מיכאל מלכיאלי וצוות לשכתו. 

השבוע גם התקיים הכנס השנתי של יועצי המשכנתאות בישראל שנערך באילת מטעם 'התאחדות יועצי המשכנתאות'. הכינוס הותאם במיוחד גם עבור מאות יועצי המשכנתאות החרדים שנותנים עבודה כל השנה.

בין שלל ההרצאות היה גם מופע סטנדאפ של עידן אלתרמן שגלש איכשהו לדיבורים פחות מתאימים לחסידים מאנשי המגזר החרדי. ובאותם הרגעים כלל היועצים החרדים קמו על רגליהם ויצאו מהאולם בעוז ובגאווה.

לייבל'ה פתח השבוע את היומונים החרדים והיה מופתע מהמודעה שראה: המרכז הקהילתי צור באהר מוציא מכרז לבחירת מפעילי מערכת כריזה למסגדים בשכונה. מה השלב הבא בתקשורת החרדית? ימים יגידו.

בבורו פארק ראה לייבל'ה צמד המלחינים והמעבדים של עולם התורה אלי קליין ואיצי ברי יחד עם הבעל מנגן רבי שלמה טויסיג רב קהילת בעלעד, השניים לצד הפן המקצועי התברכו מר' שלמה בבית מדרשו בבורו פארק.

מי שעוד נסע לבורו פארק הוא אביגדור כהן ממעדני זהבה שנרגש לראות שגם בברוקלין יהודים אוהבים הערינג. אמנם זהבה לא הגיע לשם, אך יש במה להתנחם.

 

עוד בבורו פארק: העסקן הבעלזאי הרב יהושע וינברגר נצפה השבוע בהתייעצות עם האדמו"ר מזידיטשויב. 

ומי שהגיע מבורו פארק לישראל היה הנגיד הרבני ר' בנימין ברבר שבא לביקור בבתי גדולי ישראל הליטאים. ברבר עדכן את גדולי ישראל על מספר נושאים חשובים שעומדים כעת על סדר היום בציבור החרדי בארה"ב וקיבל את ברכתם. 

בעיירת לעלוב בפולין מצא לייבל'ה את בעריש פילמר כשהוא מעתיר לישועת הכלל והפרט בקור הפולני, תוך כדי אמירת כל ספר התהילים כמנהג לעלוב בז' שבט.

עוד מפולין: את הנהג המסור של אדמו"רי בית לעלוב מזה עשרות שנים ר' ישראל וויס, פגש לייבל'ה בשיחת בוקר ספונטנית בליז'ענסק הקפואה יחד עם המשפיע הרה"צ ישראל הומינר מבני ברק. לאחר מכן המשיך המשפיע עם קבוצתו לנסיעה המסורתית לציון רבי זושא באניפולי.

הצלם החב"די שימי הרשקופ לכד בעדשתו את איש התקשורת הצעיר לוי נוישטט מתהלך בשכונת קראון הייטס בברוקלין לשם הגיע לרגל יו"ד שבט.

חבר מועצת העיר ירושלים וראש הישיבה נני גרוסבוים ערך השבוע סיום מסכת תענית בביתו, במודעות שיצאו לרגל האירוע נכתב, הועלה תוארו של חבר המועצה: למורינו.

ואילו חנוך זייברט ממלא מקום ראש העיר בני ברק נשא בסוף השבוע נאום מרגש בקפריסין שם העלה את זכרו של סבו האגדי, החסיד רבי לייבל קוטנר זצ"ל ששהה במחנות המעפילים בקפריסין מספר חודשים. ובדיוק לפני 77 שנים בה' שבט, יום היארצייט של בעל ה'שפת אמת' מגור התבשרו הוא וחבריו כי קבוצת אגודת ישראל זכתה, וחבריה יקבלו אישורים ויוכלו לעלות לארץ. לייבל'ה הזיל דמעה. 

אפרופו בני ברק, לייבל'ה שולח מזל טוב לנבחרי חברי וועדת הבחירות להסתדרות של עיריית בני ברק, יוסי צימט ראובן קורלנסקי ועומר פיומי. הבחירות יתקיימו בכ"א אדר יומא דהילולא של ר' מיילך מליז'ענסק, לייבל'ה ימשיך ויעדכן על היו"ר הנבחר.

בהפקת ענק בבנייני האירוע ללומדי 'אהבת תורה' של חסידות בעלזא עם מקהלת היוקרה "נשמה" בהרכב של עשרות חברים יחד עם תזמורתו המורחבת של המאסטרו יענקי לנדא, הפתיעו כולם את יענקי שחגגו לו שם יומולדת כפי שתראו בווידאו. על ההפקה המוזיקאלית היה נטע לוין האגדי. 

ובצל הסערה שפקדה את לשכת עורכי הדין, ראה לייבל'ה את עורך הדין יוסי ויצמן, המכהן כמשנה לראש לשכת עורכי הדין, יחד עם עורך הדין ישראל ענדען שקבע את משכנו בבני ברק. השניים נראו מערבבים את הטשולנט בליל שישי.

לייבל'ה הגיע השבוע לבית שמש לשמחת בית 'יוקרה שבעור' שם הבעלים יענקי ברוין חיתן את בנו בשעה טובה. העובדים המסורים מרחוב לייבן דיין הפתיעו את יענקי עם עיצוב ענק בשילוב עור אמיתי שטרם נראה. 

בהמשך ראה לייבל'ה את פעילי הכנסת אורחים דינוב בריקוד מרשים לכבוד השמחה הגדולה ולכבוד יענקי שגם נמנה על בית דינוב בפולין וחסידי ר' פינצ'ע. 

במשרד הפרסום החרדי הגדול גל אורן, הופתעו מהשליח עם זר הפרחים שהגיע למשרד באמצע יום העבודה. מסתבר שעובדת המשרד מירית עירוב, שיחקה גם היא כמו רבים בתעשיית הפרסום החרדית במשחק הרשת 'פרו בוט' מבית נתיב פרו, ולמזלה הרב היא זכתה בכרטיס טיסה זוגי. את הבשורה על הזכייה היא קיבלה באמצע יום העבודה ביחד עם זר פרחים, כשכל חבריה לעבודה חוגגים איתה ומודים ל'נתיב פרו' - חברת ההפצה וההפקות המובילה במגזר.

יממה לאחר שהשיק את הסינגל שלו "אור בעיניי", המריא הזמר אהרון סיטבון מביתר עלית שחצה את העשור השביעי בחייו - לסבב הופעות בפריז, בירתה של צרפת, שם תועד מציג בפני חבר הקהילה היהודית את הקליפ המלווה את השיר החדש.

אחרי שחולל סערה בישראל, הגיע רפאל ווהאל מניו יורק לביקור מולדת בישראל ונפגש עם מנכ"ל צ'רידי שי צ'רבינסקי. בצ'רידי לא התרגשו מהסערה נגד וואהל שם עסוקים בסערות הקמפיינים שהוא מצליח לייצר בתפוח הגדול.

הרב יוסף ניאזוף אחראי פרויקט חונכים ברשת 'בני יוסף', בהרצאה מרתקת בקרב בחורי ישיבות באשקלון שעסקה בהעצמה ובכלים לחיים.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב בדאבל למיקי ברזל מנכ"ל 'בחדרי חרדים' ו'נתיב מובייל' לרגל שמחת הולדת הנכדים התאומים בשעה טובה ומוצלחת במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. לייבל'ה יודע שמיקי לא ישן בלילה כמעט כמו הבת היולדת ונותר ללון בשבת במלונית מבלי שידע על הפיגוע בנווה יעקב.

ברכת מזל טוב לעורך "המבשר" בנימין ליפקין, לרגל שמחת אירוסי בנו התמים שלום ליפקין, עם הכלה חני, בתו של שליח חב"ד בבאר-גנים הרב שמואל הכהן.

ברכת מזל לרבי יצחק שלמה בלויא הספרא דדיינא של העדה החרדית, האיש על העדה והמושך בחוטים, לרגל שמחת נישואי בתו למזל טוב. לשמחה הגיעו חברי הבד"ץ לצד עיצוב ששלחו בעדה. 

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי משה הרמן לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בכורו שתתקיים בשבוע הבא. היום הגיע הרב הרמן להזמין את האדמו"ר מקאליב לשמחה. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי מנדי ריזל מ'קול ברמה' לרגל שמחת בר המצווה לבנו שתתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה טובה ומוצלחת בדרום הארץ. 

ברכת מזל טוב למשב"ק המסור של הרבי מבעלזא, החתן בנימין קוט שמתחתן השבוע ביום שני יום ט"ו בשבט במונטריאול שבקנדה ויצפה בטיש פירות בבעלזא באמצעות 'מראות הקודש'. לפני חתונתו נפרדו ממנו בארץ כל בית הרבי והמשבקי"ם. 

ברכת מזל טוב לעסקן חסידות בעלזא בניו יורק ר' ראובן חיים וינברגר לרגל שמחת אירוסי נכדו, בן לחתנו אברהם הערש פריד בעל הצ'יינג המפורסם בלייקווד, עם הכלה בת המשפיע רבי מוט'ל ווייס ראש קהילת מאור ושמש בבורו פארק. 

ברכת מזל טוב לעסקן הנמרץ שמוליק כהנא מחשובי עסקני בית ויז'ניץ באלעד לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. לשמחה הגיע הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר אב"ד ויז'ניץ אלעד שכהנא מנאמני ביתו.

ברכת מזל טוב לעסקן הוותיק דודי גלויברמן לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בבית שמש. לשמחה הגיעו כל המי ומי להשתתף ביניהם רבנים ואדמו"רים לצד מוטי ויזל ואברהם מרדכי שווארץ שהגיע מניו יורק.

ברכת מזל טוב לישראל גוז'ף מבעלי חברת פורסטיל, מקורבו ומשמש בקודש אצל האדמו"ר מנעשכיז לרגל שמחת אירוסיו. לייבל'ה שמע בחצר החסידות שם מספרים כי בטיש זאת חנוכה הרבי ברכו לזיווג בקרוב והשבוע התקיים הברכה במלואה.

ברכת מזל טוב לעסקן החסד הגוראי יוסף בינדר, סגן מנהל מרחב ב"ב במכבי, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. לחתונה הגיעו להשתתף רבנים וראשי ישיבות לצד אדמו"רים. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד