כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הסכם הסחר שיעצים את הקשר הכלכלי עם אנגליה

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת יצא לביקור עבודה ראשון – בבריטניה, במהלכו ייפגש בלונדון עם שרת הסחר הבינלאומי וחברי פרלמנט בריטיים | השר ברקת: ״בריטניה היא שותפה אסטרטגית של ישראל, נביא בקרוב הסכם סחר משודרג שיעצים את הקשר הכלכלי בין ישראל לאנגליה״

הסכם הסחר שיעצים את הקשר הכלכלי עם אנגליה
ניר ברקת צילום: יח"צ

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת, יצא לביקור מקצועי ראשון במסגרת תפקידו כשר הכלכלה והתעשייה. במהלך ביקורו בלונדון, יפגוש השר ברקת את מזכירת המדינה הבריטית לענייני סחר בינלאומי, הגב' קמי באדנוק (Kemi Badenoch), הממונה על התוויה ויישום מדיניות הסחר והמו"מ על כל הסכמי הסחר של בריטניה.

במהלך הפגישה, שעתידה להתקיים בלשכת מזכירת הסחר הבריטית בלונדון, ידונו השרים בשדרוג הסכם אזור הסחר החופשי (אס"ח) בין ישראל ובריטניה, שנחתם כבר ב-2019 ונכנס לתוקפו ביום ה-1.1.21, עם כניסת הברקזיט לתוקף. במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מסבירים כי מאחר שההסכם הקיים עם בריטניה מבוסס על הסכם הסחר הישן של ישראל עם האיחוד האירופי (משנת 1995) שתי המדינות שותפות בראיית הצורך בהסכם אס"ח עדכני ומודרני יותר.

שדרוג ההסכם צפוי להניב ערך כלכלי גבוה לשתי המדינות אשר יתבטא, מעבר להידוק היחסים, בהקלת והעמקת הגישה של חברות ישראליות לשוק הבריטי (כגון השתתפות במכרזים לדוגמא), הקלה על סחר והשקעות הדדיות והקלות בתחום ויזות ואשרות עבודה. לצד כל זאת, צפוי ההסכם גם לחזק את הכלכלה הישראלית כאשר הוא עשוי לשפר את קלות עשיית העסקים באופן רוחבי, להגדיל את התחרות ואף להפחית את יוקר המחיה.

בנוסף לפגישה עם מזכירת הסחר, צפוי השר ברקת לקיים פגישות רמות דרג נוספות עם ידידי ישראל בפרלמנט הבריטי, הן מהמפלגה השמרנית והן ממפלגת הלייבור, וכן לקיים פגישה עם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

במינהל סחר חוץ מציינים כי בריטניה היא שותפת הסחר הרביעית בגודלה של ישראל בסחר בסחורות ושירותים, והרביעית בגודלה בהיקף הסחר הכולל. מינהל סחר חוץ מפעיל נספחות כלכלית בבירת בריטניה, לונדון, המהווה מרכז כלכלי עולמי ובית למטות עולמיים של חברות רב לאומיות ומוסדות פיננסיים הנמצאים בחזית הטכנולוגית מבחינת היקף פעילותן. נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בלונדון פועלת בתחומים עתירי טכנולוגיה כגון סייבר הגנתי, פינטק ואנרגיה ירוקה וזאת באמצעות עבודה פרטנית מול חברות רב לאומיות או גופי חדשנות של חברות גלובליות היושבות בבריטניה. הנספחות מסייעת לחברות ישראליות לאתר הזדמנויות עסקיות ולאתר שותפויות עסקיות בשוק הבריטי. 

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הגיב: "בריטניה היא משותפות הסחר החשובות שלנו באירופה ובעולם כולו. הכלכלות שלנו משלימות זו את זו במגוון היבטים של פעילות עסקית, מקומית ובינלאומית, והפוטנציאל עודנו בלתי ממומש ברובו. אני יוצא לביקור זה במטרה ברורה להדק את יחסינו עם משרד הסחר הבריטי לקראת המו"מ על שדרוג הסכם הסחר המשותף".

נתוני סחר: בריטניה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באירופה מבחינת ייצוא והרביעית בעולם בהיקף הייצוא והייבוא (אחרי ארה"ב, סין וגרמניה). בשנת 2022, היקף הסחר ההדדי בסחורות ובשירותים בין המדינות מוערך בכ-8.95 מיליארד דולר (הנתון מבוסס על הערכה כיוון שטרם פורסמו נתוני הלמ"ס הרשמיים).

 

אנגליה הסכם סחר ישראל משרד הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד