כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

בריטניה מאיימת: נטיל אמברגו נשק על ישראל

ר"מ בריטניה נכנע ללחץ השמאל בממשלתו והודיע כי אם ייפתח סבב לחימה נוסף, יטיל אמברגו חלקי על יצוא נשק לישראל

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ממשלת בריטניה הודיעה הערב (ג') כי אם תתחדש הלחימה ברצועת עזה, היא תטיל אמברגו נשק על ישראל ותקפיא 12 רישיונות קיימים לייצוא נשק וטכנולוגיה צבאית.

ההחלטה התקבלה בעקבות כניעה ללחץ כבד על ראש הממשלה דייוויד קמרון, מנהיג המפלגה השמרנית, מצד שותפתו המרכזית השמאלית, המפלגה הליברל-דמוקרטית.

בין אמצעי הלחימה חלפים למטוסי קרב ומטוסים ללא טייס, לטנקים ולמכ"מים צבאיים. עם זאת הקפאת רישיונות הייצוא לא תחול על חלפים למערכת "כיפת ברזל".

את ההודעה פרסם המשרד הבריטי לענייני עסקים וחדשנות בממשלת בריטניה, לאחר שהמשרד בדק את הפריטים בהם צה"ל עושה שימוש במהלך הלחימה בעזה. השר וינס קייבל הממונה על המשרד הינו מהמפלכה הליברלית.

"ממשלת בריטניה קוראת לשני הצדדים לכבד את הפסקת האש", לשון ההודעה, "ולפעול למען הפסקת אש ארוכת טווח. עם זאת, במידה שמעשי איבה משמעותיים יחודשו הממשלה מודאגת מכך שהיא לא תוכל להבהיר אם תנאי רשיונות הייצור ממולאים כראוי. לפיכך, הממשלה תשעה את הרשיונות הללו כאמצעי זהירות".

שגרירות ישראל בלונדון מסרה בתגובה: "ישראל מצרה על קריאות לביטול או הקפאה של רישיונות ייצוא, או התנייתם באי-הישנותם של מעשי איבה. החלטות פוליטיות מסוג זה אינן משקפות את אחריותו של חמאס להפרה סדרתית של הפסקות אש בעבר, ולא סביר שהן יתרמו למשא ומתן בנוגע לפיתרון בר קיימא לסכסוך הנוכחי".
עזה ישראל נשק חמאס בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד