כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"מבקש את סליחתך, אולי לא שמרתי עליך"

אלפי תושבי אלעד השתתפו בהלוויתו של הנער זאב לסינגר ז"ל, שנהרג בעת שמעד מצוק בשמורת עין גדי • רבה של אלעד, הרה"ג שלמה זלמן גרוסמן פתח בהספדים וקרא לחשבון נפש "כללי ופרטי כאחד" • האב סיפר בשבחי בנו וביקש את סליחתו בבכי: "אולי לא שמרתי עליך מספיק היום" • נטמן בבית העלמין בראשון לציון • צפו בתיעוד ממסע הכאב

"מבקש את סליחתך, אולי לא שמרתי עליך"

אלפי תושבי אלעד, השתתפו לקראת חצות הלילה (ב'), במסע הלוויה קורע לב של הנער זאב לסינגר ז"ל בן ה-13 שמצא את מותו בשמורת עין גדי.

הנער טייל עם משפחתו בנחל דוד ונפל מצוק בגובה 20 מטר שבועיים לפני עלותו לישיבה קטנה.

במסע הלוויה שיצא מבית המשפחה ברחוב אבן גבירול, השתתפו רבני העיר.

את מסע ההספדים פתח המרא דאתרא של אלעד, הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, שאמר: "כאשר משפחה חשובה שכזו המוסרת את נפשה על תורה ויראת שמים נפגעת, ובהם פגעה מידת הדין שכבר פעם אחר פעם פוגעת בנו, סימן שיש כאן תביעה כללית ועל כל אחד צריך לערוך חשבון הנפש על הדברים הכלליים והדברים הפרטיים.

"מדובר בילד מיוחד בתורה ויראת אלוקים, המושגים שלו היו שאמר לאמא שלו מה אני אתן לך מתנה ליום הולדת? אין לי כסף אז אני יעשה סיום מסכת ביצה וזו תהיה מתנה ליום הולדת".

אביו הרב הגאון רבי שלום יחזקאל לסינגר מחשובי האברכים ומגבאי הצדקה של 'מתן בסתר' בעיר, הספיד את בנו ואמר: "השבוע הקדים זאב בשעה לישיבת 'בין הזמנים', שכן רצה ללמוד גם בלא לקבל תמורה. גם לחיידר היה יוצא מוקדם והיה דוגמא לכל ילדי בית הכנסת כיצד מקדימים לתפילה. אני מבקש את סליחתך", סיים בבכי, "אולי לא שמרתי עליך מספיק היום".

בשל השעה המאוחרת לא נאמרו הספדם נוספים. לאחר תום מסע ההספדים ואמירת הקדיש בקול חנוק על ידי האב, יצא מסע הלוויה לבית העלמין בראשון לציון שם נטמן כאשר רבים מתושבי העיר מלווים אותו עד לקבורה.

שחרור גופתו של הנער מבית החולים התעכבה בשל קשיים בירוקרטיים, ורק לאחר מאמצים שוחררה הגופה.















אלעד בחור טביעה לוויה נחל דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד