י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ארבעה נרצחו

מאסר עולם לפעיל דאעש שסייע בפיגוע סמוך לבית כנסת

בית המשפט בווינה גזר על ארבעה סייעני טרור בגין תפקידם במתקפת טרור ב-2020. ארבעה בני אדם נהרגו כשמחבל פתח באש בבירת האוסטרית. ארבעת הפעילים נמצאו אשמים בסיוע לתקיפה ובעזרה להשגת נשק

מאסר עולם לפעיל דאעש שסייע בפיגוע סמוך לבית כנסת

בית משפט בווינה גזר אתמול (רביעי) את עונשם של ארבעה מתוך שישה נאשמים במתקפת טרור קטלנית בבירת אוסטריה ב-2020. המחבל מארגון דאעש, הרג ארבעה בני אדם ופצע 23 נוספים ונורה למוות על ידי המשטרה.

שני מחבלים סייענים קיבלו מאסר עולם על הסיוע לרצח, השניים האחרים קיבלו עונשי מאסר של 19 ו-20 שנים בהתאמה. שניים נוספים נוקו מאישומים הקשורים לרציחות, אך נמצאו אשמים בהיותם חברים בארגון טרור ונגזרו עליהם שנתיים מאסר על תנאי.

למרות שששת הנאשמים לא היו מעורבים ישירות בירי בנובמבר 2020, התובעים טענו כי הם עזרו למחבל להשיג נשק ותחמושת. ששת הגברים, בני 22 עד 32, הואשמו על ידי התובעים בסיוע למחבל בהכנות ובתכנון, וכן ביצירת קשר עם סוחרי נשק.

כל השישה עמדו בפני אישומים בסיוע לרצח, אך ארבעה מהנאשמים הואשמו גם בהפצת תעמולה קיצונית של דאעש. צוות ההגנה של ששת השותפים טען כי הם לא היו לא מודעים לתוכניותיו של המחבל.

הפיגוע אירע בליל ה-2 בנובמבר 2020, המחבל בן ה-20 פתח באש באזור הומה אדם במרכז וינה שבו נמצאים ברים ובתי קפה. הוא היה חמוש ברובה ואקדח וחבש חגורת נפץ מזויפת. החמוש, שהיה אזרח אוסטרי עם הורים מצפון מקדוניה, הורשע ב-2019 בנסיעה לסוריה ובניסיון להצטרף לדאעש. הוא נידון ל-22 חודשי מאסר אך שוחרר על תנאי שמונה חודשים לאחר תחילת ריצוי עונשו.

כזכור כפי שדווחנו, שתי נשים ושני גברים נרצחו ב-2 לנובמבר 2020 בווינה בירת אוסטריה, במהלך מסע ירי שהחל בשעה 20:00 מחוץ לבית כנסת במרכז וינה. המחבל היה חמוש ברובה אוטומטי, אקדח ומצ'טה, הוא נורה למוות בשעה 20.09, כך לדברי מפקד המשטרה.

המחבל קוג'טים פייזולאי בן העשרים, פרסם תמונה בחשבון האינסטגרם שלו, עם שלושה כלי הנשק שישתמש בהמשך להתקפה ונשבע נאמנות למנהיג דאעש אבו איברהים אל-האשימי אל-קווראשי.

אוסטריה דאעש וינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד