כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסנקציות עובדות

בריטניה תעביר את המיליארדים של אברמוביץ' לאוקראינה

ממשלת בריטניה תעביר 2.3 מיליארד ליש"ט שקיבל רומן אברמוביץ' ממכירת קבוצת הכדורגל שלו לאוקראינה בשבועות הקרובים. מטעם אברמוביץ' נמסר כי אין לו שום קשר לחלוקת הכסף הזה

בריטניה תעביר את המיליארדים של אברמוביץ' לאוקראינה
רומן אברמוביץ צילום: צילום מסך

ממשלת בריטניה אמורה להעביר בשבועות הקרובים 2.3 מיליארד ליש"ט לסיוע לאוקראינה, כסף שקיבל המיליארדר רומן אברמוביץ' ממכירת מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי והועבר על ידו לקרן לסיוע לקורבנות המלחמה באוקראינה. כך דיווח ה'טלגרף'.

מטעם אברמוביץ' נמסר לתקשורת כי לאיש העסקים אין שום קשר לחלוקת הכספים הללו. "לפני מכירת צ'לסי, רומן אברמוביץ' הודיע ​​שהוא רוצה שההכנסות ייתרמו לקרן צדקה לצורכי הקורבנות משני הצדדים של הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה. מדובר אך ורק בסיוע הומניטרי לאוכלוסייה. אולם לאחר מכירת המועדון, הכסף מעולם לא הועבר לחשבונו של אברמוביץ' ומאז הוא עומד לרשות הרשויות הבריטיות. למר אברמוביץ' אין גישה לכספים אלה ואינו מעורב בתהליך חלוקתם", נמסר מלשכת העיתונות של אברמוביץ'.

לפי ה'טלגרף', העברת הכספים תדרוש את אישור רשויות האיחוד האירופי, מאחר והוטלו סנקציות נגד אברמוביץ' באיחוד האירופי. זו תהיה אחת התרומות הגדולות בתולדות הצדקה לקורבנות סכסוכים צבאיים. הכספים יועברו לחשבונות של הקרן בתוך מספר שבועות.

לא ברור למי בדיוק יועברו 2.3 מיליארד ליש"ט אלה: לארגונים בינלאומיים, ארגונים לא ממשלתיים או לרשויות באוקראינה, והאם יקבלו סיוע תושבי חרסון וזפורוז'יה שהפכו לחלק מרוסיה? במרץ 2022, בהתייחסו להקמת הקרן, הבהיר נציגו של אברמוביץ' כי "אנחנו מדברים על כל המושפעים מהסכסוך מכל הצדדים, רוסים ואוקראינים".

רומן אברומוביץ צלסי סנקציות מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד