כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקרב מתחמם

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר תתמודד בפריימריז נגד טראמפ

ניקי היילי הצהירה לפני יותר משנה שלא תתמודד לנשיאות אם טראמפ יחליט להתמודד, אבל בימים האחרונים אמרה בראיון כי "דברים השתנו מאז". כעת מסתמן כי שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר תתמודד בפריימריז הרפובליקני נגד טראמפ

הבית הלבן
הבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

הבחירות לנשיאות ארה"ב יתקיימו רק בעוד כשנתיים, אבל הזירה הפוליטית מתחילה להתחמם כבר עכשיו. לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ הצהיר לפני כחודשיים על כוונתו להתמודד פעם נוספת בפריימריז הרפובליקני ולהגיע בשנית אל הבית הלבן, מדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב עולה, כי גם ניקי היילי מתכוונת לפרסם הכרזה דומה בעוד כשבועיים.

היילי הייתה בעבר מושלת מדינת דרום קרוליינה, ובהמשך מונתה על ידי טראמפ לשמש כשגרירת ארה"ב באו"ם. היילי, ילידת ארה"ב, הוריה הם מהגרים סיקיים שהגיעו לארה"ב מהודו והיילי עצמה גדלה כסיקית עד שהחליטה להתנצר לפני כ-25 שנה. בתפקידה כשגרירת ארה"ב באו"ם זכתה להצלחה רבה, והגנה באופן נחרץ על ישראל בדיונים השונים, תוך התקפות חריפות מאוד נגד שונאי ישראל באו"ם ומחוצה לו.

לאחר שנתיים פרשה מתפקידה, לטענת פרשנים שונים היא עשתה זאת כדי לבדל את עצמה מהנשיא טראמפ, כשהבינה שהתנהגותו הוולגרית רק תטיל כתם על מי שייזכר כחבר בממשל שלו. מאז היא הספיקה לכתוב שני ספרים, היא הפכה לחברה מן המניין במועצת המנהלים של ענקית התעופה 'בואינג', ומעבירה הרצאות בנושאים פוליטיים, כשבחלק מהמקרים היא גובה מחיר אסטרונומי של 200 אלף דולרים עבור נאום אחד בודד.

למרות הרזומה המפואר של היילי, לעת עתה היא מדורגת בסקרים אחרי הנשיא טראמפ ואחרי מושל פלורידה דה סטנטיס, שלפי הדיווחים צפוי גם הוא להצטרף למרוץ בשלב מאוחר יותר. היילי הצהירה לפני יותר משנה שלא תתמודד לנשיאות אם טראמפ יחליט להתמודד, אבל בימים האחרונים אמרה בראיון ל'פוקס ניוז' כי "דברים השתנו מאז".

לדבריה, "המצב הקיים מראה שארה"ב זקוקה למנהיגות חדשה". כמו כן היא הוסיפה עקיצה לנשיא המכהן ולנשיא לשעבר שטוענים שניהם כי יתמודדו בבחירות הבאות לנשיאות: "אתה לא צריך להיות בן 80 כדי להיות נשיא ארה"ב, אפשר לעשות את זה גם בגיל הרבה יותר מוקדם, ואני חושבת שאני בהחלט מתאימה לתפקיד".

הנשיא לשעבר טראמפ הגיב בשיחה עם עיתונאים על הדיווחים שהיילי מתכוונת להתמודד מולו ואמר שהוא לא מוטרד מכך, כי ממילא הוא יביס אותה בפריימריז. "היא אמרה בעבר שהיא לא תתמודד מולי", הזכיר, "אבל כנראה שהלב שלה השתנה מאז".

ניקי היילי דונלד טראמפ רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד