כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא מרד ולא נעליים"

הטייסים סירבו להטיס את ראש הממשלה?

כתב 'הארץ' דיווח כי נתניהו ימריא לפריז במטוס חכור של אל על אך אף טייס לא התנדב למשימה ולכן מנהל הצי והטייס הראשי נאלצו להטיסו בעצמם. ב'אל על' מכחישים: "טיסת ראש הממשלה אוישה בנוהל רגיל ואין כל שחר לפרסום כאילו טייסי החברה סרבו לאייש אותה"

הטייסים סירבו להטיס את ראש הממשלה?
בנימין נתניהו צילום: מתוך הפייסבוק שלו

פייק ניוז? כתב 'הארץ' אורי משגב דיווח בחשבון הטוויטר שלו: "מרד הטייסים? נתניהו ימריא לפריז לפגישה אחת ושלושה ימים במלון פאר. 777 חכור של אל על. אף טייס מהמצבה לא התנדב למשימה ולכן מנהל הצי והטייס הראשי נאלצו לשבץ את עצמם".

משגב המשיך וכתב כי מדובר ב"מקרה תקדימי. יאיר נתניהו שצמוד להוריו מחויב לשלם מכיסו את הטיסה והמלון. הדבר ייבדק ומציע לאור נסיון העבר לא להתחכם".

עוד הוסיף ואמר: "נדגיש את הדרמה והמבוכה באל-על. אף טייס לא הסכים להטיס את נתניהו, אשתו ובנו לפריז בבואינג 777 של החברה. מנהל הצי והטייס הראשי, חברי הנהלה, נאלצו לעשות זאת בעצמם".

בחברת 'אל על' הכחישו את הדיווח ומסרו: "בהמשך למידע השגוי שהופץ ברשתות החברתיות אנו מדגישים: טיסת ראש הממשלה אוישה בנוהל רגיל ואין כל שחר לפרסום כאילו טייסי החברה סרבו לאייש אותה. מדובר בטיסה מיוחדת של ראש הממשלה עליה הוחלט לפני יומיים והטיסה המריאה במועד המתוכנן חרף ההתראה הקצרה , בדיוק כפי שנהגנו תמיד בעבר וננהג בעתיד".

כתב התעופה של 'כאן חדשות' שרון עידן הוסיף להכחשה וכתב: "לא היה שום מרד טייסים באל על. לא מרד ולא נעליים. יש שני מטוסי 777 פעילים, מעט טייסים מרושיינים למטוס, טייס אחד שביקש לרדת מטיסה בגלל אזכרה של אבא שלו, ומנהל צי שמטיס ראש ממשלה וממש לא בפעם הראשונה וגם לא החמישית. הטיסה אויישה מהר מאד. עוד קישקוש".

לפי הדיווח של כתבת התעופה של 'חדשות 13' נגה ניר נאמן, הידיעה על נסיעת נתניהו נחתה במשרדי חברת אל-על לפני כיומיים, וכמו בנוהל הרגיל בתוך קבוצת הוואטספ של טייסי הצי של טיסות 777 נכתבו כל הפרטים ונשאל מי יכול לקחת את הטיסה. היות ויש רק שני מטוסים פעילים מסוג 777, בעוד רוב המטוסים הגדולים הם מסוג 747, רק ארבעה טייסים כשירים יכלו לקחת את הטיסה, אולם לכל אחד היו סיבותיו מדוע לא יכל לקחת את הטיסה, לכאורה.

עוד הוסיפה כתבת 'חדשות 13' לדווח, כי בתוך קבוצת הוואטסאפ של הטייסים קברניט אחד כתב הודעה פוליטית מאוד ברורה וזועמת מדוע לא לקחת את הטיסה הזו. להבנת המערכת, הוא ננזף במקום בתוך אותה קבוצת וואטספ על ידי קולגות ועל ידי יו"ר ועדת הטייסים, שאמרו לו שהמקום לדיונים פוליטיים הוא לא בקבוצה המקצועית של ניהול הצי. אותו קברינט ננזף, וככל הידוע לא פנה לטייסים אחרים כדי לדרבן אותם לסרב להטסת ראש הממשלה ופמלייתו לפריז.

יצוין כי ראש הממשלה נתניהו נחת הערב בפריז ומשם נסע הישר לארמון האליזה לפגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון כשהנושא הבוער שידון בשיחתם יהיה האיום האיראני. מדובר בטיסה מדינית שנייה שלא נתניהו מאז חזר ללשכת ראש הממשלה כאשר הראשונה היתה לפני כשבועיים למשך כמה שעות לפגישה עם מלך ירדן עבדאללה השני.

אורי משגב ראש הממשלה בנימין נתניהו טייסים אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד