כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"שנוי במחלוקת"

חברת דן סירבה לפרסם קמפיין לעידוד חינוך יהודי

שלטים של האגודה לעידוד חינוך יהודי, שמזהירים הורים מהאפשרות שילדיהם יחגגו חגים נוצריים נפסלו בידי חברת דן. גורם בארגון: "השלטים כבר הודפסו, ופתאום הם הודיעו שזה לא מקובל עליהם. החופש לדבר על חינוך יהודי נחשב לאמירה בוטה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: קובי עוזיאלי

חברת דן סירבה לפרסם על האוטובוסים שלה קמפיין לעידוד חינוך יהודי, בטענה שהוא פוגע ברגשות התושבים: מאחורי מסע הפרסום שנפסל עומדת האגודה לעידוד חינוך יהודי, ומטרתו היא לעודד הורים חילונים ומסורתיים לשלוח את ילדיהם למסגרות חינוכיות לא דתיות שבהן נכללים לימודי יהדות בסיסיים, כך דווח באתר Ynet.

באחד השלטים שנפסלו נכתב: "חנוכריסמס בגן שושנה אם זה נראה לכם נורמלי אנחנו בבעיה", לצד תמונה של ילדים מציירים חנוכייה לכבוד חנוכה וגם עץ אשוח לרגל חג המולד. בשלט אחר נכתב: "הילדה שלכם חוגגת האלווין? (חג נוצרי) אם זה נראה לכם נורמלי אנחנו בבעיה", לצד תמונה של ילדות שמבקשות ממתקים בפתח בית, בהתאם למסורת נוצרית, תוך שהן מחופשות למכשפות.

גורם בארגון אמר ל-Ynet. "אנחנו לא מעודדים שליחה לבתי ספר חרדיים ודתיים, אלא פשוט לבתי ספר שלומדים בהם לימודי יהדות ברמה בסיסית".

תגובת חברת דן כפי שהובאה באתר Ynet: "הפרסום על האוטובוסים של דן הוא באחריותו ובסמכותו של הזכיין (חברת כנען). על פי סעיפי הסכם הזכיינות, יש להימנע מכל פרסום שנוי במחלוקת ומכל פרסום שעלול לפגוע בחלק מהאוכלוסייה. בהסכם נכתב, בין השאר, כי 'המפרסם לא יפרסם כל מודעה אשר בדרך כלשהי נוגדת את האינטרסים של דן', ולא יפרסם 'מודעת פרסום שעלולה להוות פגיעה ברגשות הציבור או חלקים ממנו'".

חברת דן אוטובוסים חינוך יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד