י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך תעצבו את חדר השינה • טיפים והמחשה מצולמת

חדר השינה הוא הפינה האישית של כל אחד, ולכן אופן העיצוב שלו אינדיבדואלי • דודי רוז, מעצב הבית של 'עמינח', מספק שורה של טיפים מועילים לעיצוב נכון ומקסים של חדר השינה • ויש גם תמונות להמחשה

כך תעצבו את חדר השינה • טיפים והמחשה מצולמת

"חדר השינה הוא המקום הכי פרטי בבית ולכן ניתן להביא אליו את כל מה שמייצג את האני האמיתי שלנו". כך רואה דודי רוז, מעצב הבית של חברת עמינח, את החדר החשוב בבית שאמור להיות מותאם באופן בלעדי לצרכינו האישיים.

חדר השינה הינו החדר הכי אישי בבית, לכן בחירת חדר השינה נחשבת כבחירה מאוד אינדיבידואלית, בהתאם לתרבותו וטעמו האישי של האדם. בחדר השינה אנו רואים השפעות עיצוביות רבות הבאות מעולם האופנה הכולל בתוכו תיפורים מיוחדים, שימוש בכפתורים קיפולים וכמובן עולם עשיר ומגוון של בדים. אלמנטים המופיעים בג'קטים חולצות וכדומה נכנסים היום אל תוך עיצוב חדר השינה בכלל והמיטות בפרט.

אם בעבר ראינו מיטות כבדות עשויות מעץ היום הבד השתלט על עיצוב חדר השינה ועיצוב המיטות. הבחירה בבדים מגוונים בעלי מרקמים וצבעים שונים מאפשרים למעצב ולצרכן לשחק עם אופי המיטה ולהשיג מראה גס או עדין. הבד מוסיף נופך של רכות וחמימות המשרה נוחות ונעימות. דודי רוז, מעצב הבית של עמינח מעניק טיפים חשובים לעיצוב חדר השינה.

2014 מאופיינת בשימוש רב בבדים, מיטות ושידות מרופדות הנותנות תחושה של חום ורכות לחדר השינה לצד אבזור ותיפורים מיוחדים. השימוש בבד מרופד מאפשר לשחק עם צבעי הבד, כבר לא צריך לחשוש מבחירה בצבע קר או חם מאחר והבד המרופד נותן את החמימות שאנו מחפשים ומאפשר מרחב בחירה בתחום הצבע. רוז מספר על העקרונות שמנחים אותנו בעיצוב חדר השינה ונותן מספר טיפים שיסייעו להפוך את החדר לחדר מהחלומות.

הדבר הראשון בו רוז מתמקד הוא התאמה לצרכים, לאישיות ולשאיפות האינדיבידואליות של כל אדם. ה"אני מאמין" של דודי רוז כמעצב מבוסס על התפישה שכל אדם מודע לרצונות שלו אך לא לכל אחד יש את הכלים ליישם אותם. "כשמגיעים לחנות לבצע רכישה חשוב לדעת לגשת אל איש מקצוע שיוכל לסייע בארגון המחשבות שלנו לגבי הקנייה ולא להכתיב לנו מה לקנות".

לדברי רוז, רכישת חדר שינה חדש חייבת להיות מלווה בשיתוף איש מקצוע אודות מי אנחנו, הדברים המעניינים אותנו וחשובים לנו בחדר, צבעים אהובים, סגנון ריהוט מועדף ועוד.

על פי המידע הזה ניתן לבנות קונספט שיגבש את האלמנטים הרצויים ויאפיין את החדר, הריהוט, החומרים והצבעים הנבחרים יותאמו לאווירה שהלקוח בחר ליצור בחדר השינה הפרטי שלו. כך למשל, אם אתם אדם מעוניין בחדר שינה בסגנון מלכותי הוא יבחר ככל הנראה במיטה גבוהה עם ראש גבוה מאוד, סגנון מנופח ומעוגל, בדים נשפכים והרבה כריות. העיצובים השונים נבחרים בהתאם לאופנה ולטרנדים העכשוויים.

רוז מציין שבעיצוב החדר צריך להקפיד הן על הפן האסתטי והן על הפן הפונקציונלי. "חשוב שהחדר ייראה יפה ושיהיה נוח לתפעול, בבחירת המידות של הריהוט צריך לשמור על יחסים ברורים בין השידה, המיטה והארון".

רוז מציג כמה רעיונות נוספים לעיצוב החדר שיכולים לעשות שינוי גדול:

הטיפ החשוב ביותר שלו בעיצוב חדר השינה הוא לזכור שהחדר הזה הוא לא מקום ציבורי המיועד לאירוח ולכן לא צריך לשרת אינטרסים של אף אחד לבד מהאינטרסים האישיים שלנו. זה המקום לממש בו את כל החלומות העיצוביות שלנו - מבחירה של צבעים לא קונבנציונאליים ועד להקצאת מקום ייחודי ומיוחד בשבילנו - הכל הולך!

מידות החדר - ככל שהחדר גדול ומואר יותר קיימות אפשרויות בחירה רבות יותר לגבי סגנון הרהיטים, הצבעים והמידות. כך למשל בחדר קטן וחשוך לא מומלץ לשים מיטות גבוהות שיחסמו את החלל וישדרו "כבדות" ולא מומלץ להשתמש בצבעים כהים המקטינים את החדר באשליה אופטית. בחדר גדול ומואר לעומת זאת יש מגוון גדול יותר של אפשרויות לגבי גודל הריהוט, הצבעים ומספר הפריטים הפחות סטנדרטיים שניתן להכניס אליו.

טיפ נוסף הוא התאמת סגנון הריהוט לגיל המתאים - מיטות נמוכות וצבעים בהירים של ריפוד מתאימים לסגנון צעיר וספורטיבי ואילו מיטות גבוהות המרופדות בצבעים חומים יתאימו לקהל יעד מבוגר יותר.

לגבי האקססוריז, רוז מציין את חשיבות ההתאמה לקונספט הנבחר עבור החדר. מומלץ לבחור אלמנטים וויזואליים ומתוחכמים יותר- כאלו שישדרו את האווירה הרצויה בחדר ולא באלמנטים מילוליים ופשוטים מדי. אם חשקה נפשכם למשל בחדר כפרי - מומלץ להכניס אלמנטים ייחודיים של טבע כמו פרחי נוי, צבעי פסטל, אריחים מעץ וכדומה במקום תמונה של נוף.











עיצוב חדר שידה מיטה בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד