כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האם הקואליציה נחלשת?

סקר מנדטים חדש: המפלגות החרדיות מתחזקות

חודש להקמת ממשלת נתניהו השישית - ימין על מלא וחרף המחאות והקמפיין התקשורתי המרתיע מפניה נראה שהציבור עדיין נותן בה אמון ומשאיר אותה בשלטון. סקר מנדטים חדש שפורסם מציג זליגת מנדטים ממפלגה למפלגה בתוך הגוש - אולם בסך הכללי הקואליציה נשארת עם 64 | זו החלוקה

סקר מנדטים חדש: המפלגות החרדיות מתחזקות
גפני/דרעי/גולדקנופף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תתפלאו או לא, ברקע הקמפיין התקשורתי והמחאות נגד הרפורמה המשפטית, הקואליציה לא נחלשת בדעת הציבור הישראלי. לפי סקר שערך מכון דיירקט פולס ופורסם ב'ערוץ 14' לו הבחירות היו נערכות היום גוש נתניהו והחרדים היה מביא את אותה התוצאה - 64 מנדטים, עם כי ישנם שינויים בתוך הגוש, תנודות של מנדטים בין המפלגות.

לו הבחירות היו נערכות היום - חודש אחרי הקמת ממשלת נתניהו השישית, התוצאה היתה ש'הליכוד' היה נחלש בשני מנדטים ל-30, 'יש עתיד' היתה שומרת על כוחה עם 24. על רקע פסילתו של אריה דרעי מלכהן כח"כ, ש"ס היתה מתחזקת מ-11 ל-12.

עוד עולה מסקר 'ערוץ 14', כי 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ היה שומר על כוחו עם 12 מושבים. 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר היתה מתחזקת ומביאה לבדה 8 מנדטים, 'יהדות התורה' היתה מתחזקת גם כן עם 8 מנדטים.

'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' היתה נחלשת ל-6, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן היתה שומרת כל כוחה עם 6 מנדטים, כך גם מפלגות חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 5 מנדטים כל אחת. ובתחתית היתה נשארת על סף אחוז החסימה מפלגת השלטון לשעבר 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 4 מנדטים בלבד. גם היום 'מר"צ' לא היתה עוברת את אחוז החסימה. כך עולה מהסקר.

לפי חלוקת הגושים - גוש נתניהו היה נותר על 64 מנדטים, לעומת הגוש הנגדי עם 56.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה- 2 בפברואר 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 512 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

סקר מנדטים מכון הסקרים דיירקט פולס המפלגות החרדיות הרפורמה המשפטית ממשלת נתניהו ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד