ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"החמאס יקבל מאיתנו את גופות דף והנייה"

שר החוץ מפגין שרירים - אם החמאס לא יחזיר את גופות החיילים, נחזיר להם את גופות מוחמד דף ואיסמעיל הנייה • מצרים הניחה הצעה להסדר: הפלסטינים יוותרו על הסרת המצור לגמרי, וישראל תוותר על פירוז חמאס מנשקו • יקבלו: הקלות משמעותיות במצור, וצמצום רצועת הביטחון • גורמים: יש התקדמות בשיחות • "זה יהיה הישג לחמאס"

אביגדור ליברמן, פלאש90
אביגדור ליברמן, פלאש90

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום בפגישה עם ראשי רשויות במועצה האזורית חוף אשקלון: ״ישראל לא תקבל שום מתווה ללא החזרת גופות החיילים. אם הגופות לא יוחזרו נחזיר לחמאס את גופות מוחמד דף ואיסמעיל הנייה"

מוקדם יותר פקידים פלסטיניים דיווחו כי מצרים הניחה על השולחן יוזמה לפיה ישראל תקל בהדרגתיות את המצור מעל עזה, רצועת הביטחון תוקטן באופן הדרגתי, וחמאס לא יתפרק מנשקו בשלב זה. המתווה משאיר סוגיות עקרוניות כמו הסרת המצור כליל ודרישת ישראל לפירוז - לשלב מאוחר יותר.

לפי אותם גורמים, אם ישראל תאמץ את ההצעה, צפויות הקלות על תנועת הפלסטיניים מחוץ לישראל, וכן על העברת סחורות. יש לציין כי זהו הישג לחמאס הרבה מעבר להבנות שבסוף מבצע "עמוד ענן", ולמעשה מהווים ניצחון מסוים בסיומו של מבצע "צוק איתן".

חבר בצוות הפלסטיני אמר לתקשורת הפלסטינית כי "ייתכן שמחר, אם לא יקרו תרחישים שיפתיעו אותנו, תתאפשר ההכרזה על הפסקת אש ארוכת טווח".

בשלב זה לא ברורה המוכנות של הצדדים לתנאי הפסקת האש המצרית. "השיחות הן קשות, אבל רציניות," כתב מוסא אבו מרזוק, ראש משלחת חמאס, בעמוד הפייסבוק שלו. "המשלחת צריכה לפעול כדי להשיג את התקוות של העם."

הפסקת האש הזמנית בת ה-72 שעות, תיגמר היום בחצות.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר מפי מקורות המעורים בשיחות כי חלה בהן "התקדמות איטית ללא פריצת דרך משמעותית". לדברי המקורות, ההתקדמות קשורה לנסיגת ישראל לכאורה מההצעה לפרז את הרצועה ולהקלות בכניסת אנשים, סחורות וכספים מהרצועה ואליה.

המקורות הוסיפו כי המחלוקות עדיין קיימות בכל הנוגע להקמת שדה תעופה או נמל ימי בעזה ופתיחת מעבר בטוח בין הגדה המערבית לרצועה.
עזה ישראל נשק מצרים פירוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד