ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

משה פרידמן ישתתף בשבת במגבית לילדי עזה

הפרובוקטור מאנטוורפן ישתתף במגבית לתרופות לילדי הרצועה • פרידמן: "לעיני כל העולם נרצחים ילדים קטנים בשם הדת שלנו"

משה אריה פרידמן
משה אריה פרידמן

משה אריה פרידמן מאנטוורפן יהיה אורח הכבוד במגבית למען משלוח תרופות לילדי עזה, שתתקיים בעצם יום השבת סמוך לאנטוורפן, כך מדווח השבוע עיתון באנטוורפן.

האירוע יתקיים בליל שבת פרשת כי תבוא, שבו יערוך ג'אמל מוניר דינר לגיוס כספים עבור ילדי עזה שנפגעו במלחמה.

פרידמן סיפר כי הסביר למארגני הכנס כי לא יוכל להגיע לכנס בגלל האיסור לנסוע בשבת, אבל מארגן הכנס ג'מאל מוניר הזמין אותו לשהות בביתו. בסופו של דבר סוכם כי פרידמן ישהה במלון סמוך למקום הכינוס, ואף הוזמן עבורו קייטרינג כשר למהדרין שיספק לפרידמן את ארוחות השבת. עם זאת, תושבים מקומיים טוענים ל'בחדרי חרדים' כי השתתפות בכנס שכזה כרוכה בוודאות בחילול שבת, בשימוש במיקרופונים ובהופעה בטלויזיה.

מדובר בכינוס מיוחד שיערך כאמור בשבת פרשת כי תבוא בעיר קורטרייק סמוך לאנטוורפן, שבו ישתתפו פילנטרופים ומעצבי דעת קהל פרו פלשתינים. בכותרת שהופיעה בעיתון 'העט ניוסבלאד', נאמר "רב מתאכסן אצל מוסלמי בקורטרייק (אנטוורפן)".

בלילה הרב יתאכסן אצל המארגן ג'מאל מוניר. "יהיה לזה ערך רב סמלי" אומר המארגן. "ביום השבת אסור ליהודים לנסוע, אבל הרב מצא את האירוע הזה כל כך חשוב, שהוא יגיע כבר ביום שישי לקורטרייק. הצעתי לו לבוא להתאכסן בביתי והוא היה מאוד מרוצה מההצעה. אנחנו לא מכירים אחד את השני אבל יש לשנינו את אותה מטרה: לעזור לפלשתינים שמצויים במצוקה" אומר ג'מאל מוניר, מארגן הדינר ביחד עם פיליפ דסמט ממפלגת PVDA.

"זה מוכיח לכולם עוד פעם שאין לנו מאבק כאן עם היהודים", ממשיך ג'מאל, "אכן, יש לנו סלידה ממה שקורה בעזה אבל בשביל זה אנחנו עדיין לא שונאי יהודים. זה חשוב שהאנשים ידעו שגם בקהילה היהודית יש כאלו שהם נגד הפוליטיקה של ישראל נגד עזה".

פרידמן בתגובה אומר "אני לא מייצג, וחבל שזה ככה, את הרוב של הקהילה שלי, אבל בכל זאת אני מצליח כסדר לשכנע עוד יהודים. אפילו שזה עדיין טאבו להגיד את זה בקול רם בקהילה שלי. אני עושה את זה לפני הכול למען הילדים בעזה. אבל גם מפני שהמלחמה בעזה מהווה סכנה גדולה ליהודים בכל העולם. לעיני כל העולם נרצחים ילדים קטנים בשם הדת שלנו".

יצויין כי לפני חודש השתתף פרידמן במגבית דומה שנערכה בליל שבת בעיר מגוריו אנטוורפן. האירוע התקיים בבניין ששימש ככנסיה, הנמצא סמוך לבית המדרש של בעלז בעיר.
פרידמן רצועת עזה מגבית פרובוקציה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד