כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על רקע המחאה

שר הביטחון לשעבר מזהיר: "קצינים מחזירים דרגות"

"אני רואה פה ניצנים של אנשי מילואים וקצינים שמחזירים את הדרגות, זה עלול לתפוס". כך מזהיר השר והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון

שר הביטחון לשעבר מזהיר: "קצינים מחזירים דרגות"
משה בוגי יעלון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית שמוביל שר המשפטים יריב לוין ממשיך להזהיר מפני הממשלה הנוכחית.

בראיון לכנס שבתרבות בבאר שבע אמר יעלון: "אני רואה פה ניצנים של אנשי מילואים וקצינים שמחזירים את הדרגות, זה עלול לתפוס. תראו את הצבא הרוסי עתיר המשאבים מול הרוח האוקראינית, תמיד דמוקרטיות בסוף מנצחות דיקטטורות".

לדבריו, "אני לא רוצה להגיע למצב של הצבא העלוב של פוטין כתוצאה מהשינוי המשטרי. אני מצפה שתהיה פה הנהגה שהחיילים, המפקדים והאזרחים יוכלו לתת בה אמון, ומהבחינה הזאת אני מאוד מאוד מודאג".

עוד אמר השר לשעבר: "יש פה חוסר אמון כזה קיצוני בין הדרג הצבאי למדיני... מי יושב בקבינט? סמוטריץ ובן גביר. שהם לא חושבים על ביטחון. אין להם ניסיון בביטחון. הם קיבלו את המנדטים. עם שיח של שנאה, ריקוד על הדם. הוא החליט על הפיתות. הוא שאל את קציני השב"ס? הביא את זה לדיון עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל. הוא הודיע. ככה מנהלים מדינה? ככה מנהלים ביטחון? חטפנו רקטה בגלל הפיתות? הוא עולה להר הבית כדי להדליק אש. הם רוצים להביא את זה להסלמה. זו הדרך הנכונה למדינת ישראל".

על בן גביר אמר יעלון: "פירומן. מדליק אש עם דלק. זה מה שאנחנו רוצים? אני חושב שהרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל, ראש המוסד, צריכים להילחם. הם בעמדות משמעותיות. הם צריכים לומר את העמדות המקצועיות שלהם. הדבר הזה בסוף יביא לפיצוץ.  אנחנו נשלם בדם על המעשים של הפירומנים האלה. שומר חומות היה אירוע שנבע מהסלמה של בן גביר. לא סתם המפכ"ל קרא לזה אינתיפאדת בן גביר. עכשיו נקרא לזה אינתיפאדת הפיתות? אינתיפאדת בן גביר. הוא הלך ושפך דלק בשיח גראח, בהר הבית והיה לנו שומר חומות". 

משה בוגי יעלון הרפורמה המשפטית דרגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד