כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
?הקהילה היהודית במדינה תתמוך

אחרי שהודח: נתניהו שוקל למנות את מקורבו לשגריר

בשבועיים הקרובים יתפנה תפקיד השגריר בצרפת וראש הממשלה נתניהו שוקל למנות את מקורבו מאיר חביב לתפקיד. ביום שישי פסל בית המשפט בצרפת את בחירתו של חביב לפרלמנט 

אחרי שהודח: נתניהו שוקל למנות את מקורבו לשגריר
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות לשגריר ישראל בצרפת את מקורבו מאיר חביב. בשבועיים הקרובים יתפנה תפקיד השגריר בצרפת לאחר שיעל גרמן התפטרה מהתפקיד בשל חילופי הממשלה. בלשכת נתניהו אומרים כי ראש הממשלה לא עוסק לפי שעה במינוי שגריר ישראל בפריז.

על פי דיווח ב'כאן 11', במהלך השיחה עם הקהילה היהודית הציעו כמה מהמשתתפים למנות את מאיר חביב לתפקיד. עם זאת, בקהילה היהודית יש גם מי שמתנגדים למינוי של חביב לתפקיד, בטענה כי המינוי יפגע בהם ובטענות שעולות כנגד הזהות הצרפתית שלהם. חביב שוחח בשבועות האחרונים על אפשרות המינוי עם שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, שניסה להניא אותו מהתפקיד.

כזכור, ביום שישי האחרון קיבלה המועצה החוקתית של צרפת החלטה המבטלת את בחירתו המחודשת של מאיר חביב לפרלמנט הצרפתי.

הסיבה להחלטה של המועצה החוקתית היא הפרה של קוד הבחירות הצרפתי, בשל קריאתו של חביב לרבנים ונבחרי ציבור ישראלים לסייע לו בניסיונו להיבחר לפרלמנט הצרפתי.

בהודעה מטעם המועצה החוקתית נמסר כי "המועצה החוקתית מסיקה כי אי-סדרים ותמרונים אלו היו, לאור ההבדל בקולות שהיו בסיבוב השני, בעלי אופי שהשפיע על כנות ההצבעה. לכן היא מבטלת את הבחירות השנויות במחלוקת".

מאיר חביב הוא ידיד קרוב של ראש הממשלה נתניהו, עוד מראשית שנות התשעים והוא משמש כאיש קשר בינו לבין ראשי הממשל הצרפתי. בביקוריו השונים של נתניהו בצרפת נוהג חביב ללוותו, וראש הממשלה הישראלי אף תיאר את חיבתו לחביב ויחסיו הקרובים איתו בשורות ארוכות בספרו האוטוביוגרפי.

חביב מכהן מאז שנת 2013 כציר בפרלמנט הצרפתי מטעם מפלגת המרכז הליברלית, ובעבר שימש כסגן יו"ר הקריף - ארגון הגג של קהילות צרפת השונות.

יצוין כי שגרירת צרפת יעל גרמן תסיים את תפקידה בשבוע הבא ב-15.2. 

בנימין נתניהו מאיר חביב צרפת שגריר ישראל יעל גרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד