ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"חובה להרוג אותו"

הקצין הבכיר בהסתה מזעזעת: "ראש הממשלה הזה הוא בן מוות"

עוד לא התאוששנו מדבריו החמורים של עו"ד דוד חודק וכבר מגיע גם קצין עטור צל"ש ושובר שיא נוסף באומרו: "אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו" | הליכוד: "ההסתה שוברת שיאים של טירוף" | גם באופוזיציה מתנערים ומגנים | המשטרה פתחה בחקירה

נתניהו בישיבת ממשלה
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי שפרקליטות המדינה אישרה למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית נגד עורך הדין דוד חודק שאמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה - לא אהסס להשתמש באש חיה", ההסתה נמשכת.

"מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק", כתב אלוף משנה במיל' זאב רז בחשבון הפייסבוק שלה ותהה "רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת".

אל"מ במיל' זאב רז (ויקיפדיה).

לדבריו, "אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו".

רז מבין את דבריו החמורים והמסיתים ומודה: "לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא".

זאב רז בן ה-76 הוא קצין צה"ל במילואים בדרגת אלוף-משנה ששירת כטייס קרב בחיל האוויר הישראלי. רז עמד בראש המבנה שהפציץ את הכור הגרעיני העיראקי במבצע אופרה ועוטר על כך בצל"ש הרמטכ"ל.

שעות לאחר מכן הודיעה המשטרה כי "פתחה הערב בחקירה בעקבות פרסום של אל"מ במיל' זאב רז בחשד להסתה ואיומים. התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב״כ והמשטרה חייבים לפעול מייד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף גם הוא וכתב: "ירדתם מהפסים. זה מתחיל כשיו"ר האופוזיציה לפיד בחוסר אחריות מעודד משיכת השקעות מישראל לסינגפור ומנסה לפגוע בכלכלה הישראלית, ממשיך כשעו"ד חודק מסית לשימוש באש חיה, ועכשיו זאב רז שקורא בגלוי לרצח ראש הממשלה והשרים. חברי באופוזיציה, גלו אחריות ותעצרו עכשיו!".

גם באופוזיציה מגנים את ההסתה

הראשון באופוזיציה שהגיב לדברים המסיתים היה יו"ר 'המחנה הממלכתי' ח"כ בני גנץ שאמר: "אני מגנה בתוקף כל קריאה לאלימות או הסתה. אסור בתכלית האיסור להיגרר למחוזות הללו ולאף אדם אין רישיון להסית לא משנה כמה תרם למדינה. ניאבק במהפכה המשטרית - ברחובות, בפרלמנט ובאמצעים נוספים - לא בדרך של הסתה וקריאה לרצח".

זמן קצר אחריו, גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם גינוי לדברים: "מגנה בכל תוקף כל הסתה ואת הקריאה לדין רודף על נתניהו. המאבק הזה הוא על נשמתה של המדינה. כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה. אני קורא לכל אוהבי המדינה תפגינו, תמחו, צאו לרחובות, אבל שמרו על החוק, אל תובילו לאלימות".

אל"מ רז חוזר בו

אחרי שדווח כי הוא צפוי להיחקר בחשד להסתה לאלימות, אל"מ במיל' זאב רז פרסם הערב בפייסבוק את הדברים הבאים: "הפוסט שהעליתי כאן עם המלים "דין רודף" היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים".

יצוין כי הפוסט של רז כיכב בדף הפייסבוק שלו יותר מ-24 שעות ורק כעת כשראה את עוצמת הסערה סביב דבריו מחק והתנצל וגם ייחס את הדברים באופן תמוה ל"ציטטה של אדם אחר שחזר בו" כלשונו.

הסתה לרצח הסתה ברשת ראש הממשלה בנימין נתניהו זאב רז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד