י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המשטרה סגרה הכניסה להר הבית: "מזמינים רצח"

לאחר שאתמול הותקפה קבוצת יהודים שביקרה בהר הבית, סגרה היום המשטרה את הכניסה למקום עבור יהודים ותיירים

עולים להר הבית. צלם: אלישמע סנדמן
עולים להר הבית. צלם: אלישמע סנדמן

דיון בוועדת הפנים: "פוגרום בהר הבית"
ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, דנה היום (ד) בהיערכות המשטרה לעליית יהודים להר הבית בחגי תשרי.

בפתח הדיון, ח"כ רגב בירכה על היערכות המשטרה בתשעה באב.

יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית, הציג אירועים חמורים של התפרעויות מוסלמים בהר הבית, שהגיעו לשיא בליל אל קאדר שבעיד אל פיטר. לדבריו, בלילה זה, "התרחש פוגרום בהר הבית" שבסופו נשרפה כליל נקודת המשטרה.

ח"כ משה פייגלין הזהיר את נציגי המשטרה שנכחו במקום כי הדרך שבה הם פועלים עלולה להוביל לרצח. "אין סטטוס קוו בהר הבית ואתם מזמינים את הרצח הבא", אמר. הוא הציע ליצור חייץ של לפחות 100 מטרים בין יהודים וערבים בעת עליית יהודים להר הבית.

ח"כ דוד צור, שעמד בראש וועדת משנה מיוחדת שבחנה את הסטטוס קוו בהר הבית, אמר כי הוא רואה בהר מקום המיועד לביקורים ותפילה ולא להתפרעות. הוא הציע למנוע עליית מתפרעים ומקוננות מקצועיות להר. עוד אמר כי יש לבחון הפחתת החיכוך באמצעות הפרדת שעות המבקרים היהודיים בהר משעות הנוכחות של המוסלמים.

תנ"צ אבשלום פלד, סממ"ז ירושלים, אמר כי הנחת היסוד של המשטרה היא כי יהודים יבקרו בחגים בהר הבית. הוא הוסיף ואמר כי המשטרה שוקלת תמיד שיקולים של שלום הציבור. לגבי שריפת נקודת המשטרה אמר כי קיימת הסכמה שבימי עיד אל פיטר המשטרה נועלת את התחנה ואינה נוכחת בהר. הוא ציין כי בעקבות השריפה וההתפרעויות האחרונות ישנם 492 עצורים. נגד 188 מהם הוגשו כבר כתבי אישום והם עצורים עד תום ההליכים.

בסיכום הדיון אמרה ח"כ מירי רגב כי אם קיימת הנחיית ממשלה לעליית מבקרים יהודים להר הבית – יש לקיימה. היא אמרה כי במקרים קיצוניים על המשטרה לבחון אפשרות לסגירת ההר לכל בני הדתות לאחר התפרעויות. עוד אמרה כי יש ליצור הפרדה בנקודות החיכוך במין יהודים ומוסלמים. ח"כ רגב שיכמה כי בנובמבר יתקיים דיון המשך בנוכחות השר לביטחון פנים ופרקליט המדינה.
הר הבית תקיפות משטרה עליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד