ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
האוקראינים ייענו?

השר הבכיר בממשלה מבקש להיפגש עם זלנסקי

בקשה רשמית הוגשה לאוקראינה על ידי משרד החוץ על מנת לקיים פגישה בין השר אלי כהן לנשיא זלנסקי. גורם אוקראיני אישר את הדיווח ואמר כי טרם התקבלה החלטה בנושא, וייתכן כי האוקראינים יספקו תשובה כמה שעות לפני מועד אפשרי

השר הבכיר בממשלה מבקש להיפגש עם זלנסקי
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

ישראל מנסה להוציא לפועל בין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבין שר החוץ אלי כהן, כך דווח ב'חדשות 13'. על פי הדיווח, בקשה רשמית לקייב הוגשה על ידי משרד החוץ. גורם אוקראיני אישר כי נעשתה פגישה כזו.

הגורם הוסיף כי טרם התקבלה החלטה בנושא, וייתכן כי האוקראינים יספקו מענה רק כמה שעות לפני המועד אפשרי. אם תצא לפועל פגישה, היא צפויה להתקיים באוקראינה וכבר בזמן בקרוב. מאז שהחלה מלחמת רוסיה אוקראינה, לא התקיימה פגישה בדרג ישראלי בכיר שכזה עם נשיא אוקראינה.

שר החוץ אלי כהן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לאחר הקמת הממשלה, נמתחה ביקורת על הממשלה ונטען כי היא נוקטת במדיניות "פרו רוסית" בהשוואה לממשלה הקודמת. כך למשל, שר החוץ אלי כהן אמר מיד לאחר שנכנס לתפקידו כי הוא מתכוון לשוחח עם שר החוץ הרוסי לברוב והוסיף: "בסוגיית רוסיה אוקראינה נעשה דבר אחד בוודאות - נדבר פחות. בכל מקרה, הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך".

בתגובה לדברים הסנאטור האמריקני וחבר המפלגה הרפובליקנית לינדזי גרהאם כתב: "הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הקרימינלית של רוסיה לאוקראינה - קצת מטריד".

אלי כהן ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד