א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"עליית מדרגה משמעותית"

משטרה ושב"כ בחזית אחת למיגור ההסתה

בעקבות דבריהם של עורך הדין חודק ואל"מ זאב רז במשטרה מצהירים כי לאור עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור החליטו המפכ"ל וראש אח"מ כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל

משטרה ושב"כ בחזית אחת למיגור ההסתה
ניידת משטרה צילום: פלאש 90

במשטרה מתייחסים ברצינות לאיומים ולהסתה המתמשכת ומתכוונים לחקור ולטפל בכל מקרה באפס סובלנות. בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור החליטו מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל.

מהמשטרה נמסר הערב: "משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שיפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום".

"מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות פגיעה ואיום על אישי ציבור". לצד זאת הודגש כי "משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".

בתוך כך, ראש השב"כ רונן בר שוחח הערב עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט.

בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.

סוכם כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים.

עם זאת גם בשב"כ מבהירים כי "זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי".

הודעת המשטרה והשב"כ מגיעים ברקע דבריהם המסיתים של עורך הדין דוד חודק ואלוף משנה במיל' זאב רז שעודדו הסתה לאלימות.

הסתה ברשת הסתה לאלימות הסתה לרצח דברי הסתה משטרת ישראל חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד