כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מעל האוקיינוס

צפו: רגע היירוט של בלון הריגול הסיני ע"י צבא ארה"ב

צבא ארה"ב הפיל בלון ריגול סיני מעל האוקיינוס ​​האטלנטי. הנשיא ביידן התייחס לבלון ביום שבת ואמר "אנחנו הולכים לטפל בזה". שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, ביטל נסיעה מתוכננת לסין כתוצאה מבלון המעקב

צפו: רגע היירוט של בלון הריגול הסיני ע"י צבא ארה"ב
רגע היירוט צילום: צילום מסך

צבא ארה"ב הפיל את בלון הריגול הסיני מעל האוקיינוס ​​האטלנטי, הבלון הופל על ידי מטוסי קרב של צבא ארה"ב בשבת אחר הצהריים.

פקיד הגנה בכיר אמר במהלך תדרוך ביום חמישי אחר האחרון כי ממשלת ארה"ב "בטוחה" שבלון המעקב הוא מהרפובליקה העממית של סין. כשנשאל על הבלון בשבת, אמר ביידן "אנחנו הולכים לטפל בזה". שר החוץ האמריקני,אנתוני בלינקן אף ביטל נסיעה מתוכננת לסין כתוצאה מבלון המעקב.

פקיד אמריקני בכיר אמר לרשת 'פוקס ניוז' ביום שבת כי הממשלה שוקלת תוכנית להפיל את הבלון כשהוא יהיה מעל האוקיינוס ​​האטלנטי, שם הוא לא יפגע באף אדם על הקרקע. הפקיד הוסיף כי הממשל ינסה לשחזר את הבלון כדי ללמוד ממנו.

במהלך התדריך ביום חמישי, אמר פקיד ההגנה כי הבלון זוהה בעבר מעל מונטנה, שם הוחלט לא להפיל אותו בגלל הסיכונים הפוטנציאליים. כשהנשיא ביידן עודכן על המצב, הוא ביקש אפשרויות צבאיות, אמר הפקיד.

דובר משרד החוץ הסיני אמר ביום שישי שהבלון הוא "ספינת אוויר אזרחית" המשמשת למטרות מטאורולוגיות וחרג מהמסלול המתוכנן שלו. עם זאת, הפנטגון לא מאמין שזה היה בלון מזג אוויר שפשוט סטה ממסלולו. "זה היה מכוון", אמר בכיר אמריקאי, והוסיף כי הבלון המריא בתחילה מסין.

הנשיא ביידן אמר לאחר הפיצוץ: "ביום רביעי, כשתדרכו אותי על הבלון, הוריתי לפנטגון להפיל אותו בהקדם האפשרי, מבלי לגרום נזק לאיש על הקרקע", אמר הנשיא ג'ו ביידן לכתבים. "הם החליטו שהזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא על פני מים בטווח של 12 מיילים מהחוף. הם הורידו את זה בהצלחה ואני רוצה להחמיא לטייסים שלנו שעשו את זה".

פקיד צבאי אמר לכתבים כי צוללנים של הצי האמריקני וכלי צלילה בלתי מאוישים נשלחו לעומק הים כדי להעלות את שאריות הבלון והמטען שלו אל פני השטח. כאמור הפלישה של הבלון הביאה את שר החוץ, אנתוני בלינקן, לבטל את הביקור המתוכנן בסוף השבוע בבייג'ין, שם היה אמור לפגוש את הנשיא שי ג'ינפינג כדי לדון במתיחות בין שתי המדינות.

סין ארה''ב נשיא ארצות הברית חיל האויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד