כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ביטל את הגעתו

נשיא ונצואלה חשש ממעצר והסגרה לארה"ב

נשיא וונצואלה הוא לא רק סוחר סמים, הוא גם הואשם בהפרות חמורות של זכויות אדם בסדרת חקירות של הנציב העליון לשעבר של האו"ם לזכויות אדם. ההפרות הללו כוללות אלפי הוצאות להורג. בהנחיית שש ממשלות אזוריות, ונצואלה נחקרת בגין פשעים נגד האנושות. הוא כמעט נעצר לצורך הסגרה לארה"ב

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פטרישה בולריך נשיאת מפלגת האופוזיציה הארגנטינאית פרופסטה רפובליקנה, שרת הביטחון לשעבר ומועמדת לנשיאות ארגנטינה, פרסמה כי היא פעלה להביא למעצרו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. 

בסוף החודש שעבר, נשיא ונצואלה ניקולס מדורו תכנן להשתתף בפסגה של המדינות באמריקה הלטינית בבואנוס איירס, ארגנטינה. לצד ייצוג האומה שלו ומיצובו כמנהיג אזורי, הוא קיווה להשתמש באירוע כדי ליצור קשר מחדש עם עמיתו האידיאולוגי, נשיא ברזיל שנבחר לאחרונה לואיז אינאסיו לולה דה סילבה. אבל זה לא קרה.

מדורו הוא סוחר סמים שהואשם בשנת 2020 על ידי משרד המשפטים האמריקני כמנהיג קרטל, עם כתב אישום שהוצא בשנת 2020 המאשים אותו, בין היתר בפשעים, ב"טרור סמים, וסחר בסמים". פרס של 15 מיליון דולר הובטח למי שיביא למעצרו של מדורו, הוא הואשם בהפרות זכויות אדם, האופוזיציה הארגנטינאית הבהירה שיש לעצור את מדורו אם ידרוך על אדמת ארגנטינה ומשם יגורש לארה"ב.

פטרישה בולריך, פרסמה בניו יורק פוסט כי "לפי משרד המשפטים האמריקאי מדורו עומד בראש כנופיית קרטל סמים שהפכה מיליוני אמריקאים למכורים לסמים, לאורך הדרך, מנהיגי ונצואלה ושותפיהם העשירו את עצמם ללא מעצורים".

מדורו הוא לא רק סוחר סמים, הוא גם הואשם בהפרות חמורות של זכויות אדם בסדרת דוחות וחקירות של הנציב העליון לשעבר של האו"ם לזכויות אדם, מישל בצ'לט. ההפרות הללו כוללות עד 7,000 הוצאות להורג על ידי משטר מדורו. בהנחיית שש ממשלות אזוריות, ונצואלה נחקרת גם על ידי בית הדין הבינלאומי בגין פשעים נגד האנושות. באופן לא מפתיע, ונצואלה ביקשה שוב ושוב לסכל את ההליכים הללו.

מדורו חשש להיעצר והוא ביטל את הגעתו לארגנטינה. זו לא הייתה הפעם הראשונה שארגנטינה שקלה להשתמש בחוקים משפטיים בינלאומיים כדי לשלוח מסר לונצואלה. בשנה שעברה עצר משרד המשפטים של ארגנטינה מטוס בבעלות חברת התעופה הונצואלית Emtrasur שהיה בעבר בבעלותה של מאהן אייר מאיראן. החברה סיפקה תמיכה למשמר המהפכה האיראני, ולפי הרשויות בארה"ב פעלה בניגוד לצו שהוציא משרד המסחר האמריקאי.

פטרישה בולריך כתבה: "אילו היה מדורו מגיע לארגנטינה, זה היה מסמן אישור ליחסים המתמשכים של ונצואלה עם איראן, נושא מזעזע עבור ארצנו שספגה שורה של התקפות טרור בגיבוי איראני נגד מטרות יהודיות וישראליות בשנות ה-90, שהרגו מאות אזרחים ארגנטינאים".

ניקולאס מדורו איראן ארה''ב ונצואלה ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד