כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זכה למחיאות כפיים מההמון

אלשיך נאם בהפגנה: "חש בושה כיהודי מאמין ושומר מצוות"

רוני אלשיך נאם לראשונה אמש בהפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד הרפורמה המשפטית שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב ותקף אותה ואת מוביליה בחריפות. לדבריו: "בשבועות האחרונים פונים אלי עוד ועוד דתיים לאומיים, חלקם רבנים, חלקם ציינו שהצביעו למפלגות הקואליציה והם מרגישים מצוקה"

אלשיך נאם בהפגנה: "חש בושה כיהודי מאמין ושומר מצוות"
רוני אלשיך צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, נאם אמש (מוצ"ש) בהפגנה שארגנה 'התנועה לאיכות השלטון' בכיכר הבימה ואמר: "כשומר מצוות אני חייב להודות כי אין גם שום דבר "יהודי" במה שמוצע כיום!".

לדבריו, "אין בתכנית הזאת שום מרכיב החותר לתיקון. את כל החסמים מנסים להסיר היום באחת. כל הכח מועבר לרשות המבצעת ללא רסנים. זו תוכל לעשות ככל העולה על רוחה. מה שלא חוקי יהפוך לחוקי תוך ימים ואם צריך- יעוגן בחוק יסוד. "המוצע הוא בגדר "מהפכה משטרית" לא פחות מכך. כשומר מצוות אני חייב להודות כי אין גם שום דבר "יהודי" במה שמוצע כיום!".

עוד אמר אלשיך וזכה למחיאות כפיים מהאלפים: "ריסון הכח, הוא ערך יהודי בסיסי ועמוק, שאסור לנטוש אותו! עיון בתנ"ך מחדד מה קורה כאשר המלך נאחז בשררה, וכיצד הכוח משחית. לנביא מעולם לא היה כוח פורמלי אלא רק מוסרי, ולא פעם הוא מצא את עצמו נרדף על ידי המלך, נשחט, או למצער מושלך אל הבור. אני חש בושה כיהודי מאמין ושומר מצוות שבשל התנהגות הפוליטיקאים, אני שומע טענות חוזרות ונשנות לפיהן הציבור הדתי הפך להיות "חומת המגן של השחיתות הציבורית".

המפכ"ל לשעבר סיפר בנאומו: "בשבועות האחרונים פונים אלי עוד ועוד דתיים לאומיים, חלקם רבנים, חלקם ציינו שהצביעו למפלגות הקואליציה והם מרגישים מצוקה. גם אלה שהיו מוטרדים פחות מההשלכות הישירות, היו מוטרדים מאד מהעובדה שחלקים נרחבים בחברה מרגישים שהם מפסיקים להיות קיימים. נניח שהמהלכים נכונים, הם תוהים, האם מותר לנו להסתכן חלילה בפילוג הממלכה? בשנאה תהומית בין אחים? האם בני הממלכה האחת יסכימו לשאת בנטל הבטחוני והכלכלי, עבור בני הממלכה האחרת?".

לסיום אמר: "צוות הלוחמים בו גדלתי בצנחנים, אלה שלחמו איתי כתף אל כתף במלחמת שלום הגליל, הכיל תמהיל של בני קיבוצים, מושבים ובני עיר. שניים בלבד היינו שומרי מצוות. מעולם איש לא תהה מי מחפה על מי ומי מסתער לימינו או לשמאלו. עד היום אנו נפגשים כאחים לעיתים פעמיים או אפילו שלוש בשנה. דמים בדמים נגעו. את זה אסור לנו לסכן!". כך המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בהפגנה 'הבימה'.

רוני אלשיך הפגנת מחאה הרפורמה המשפטית התנועה לאיכות השלטון כיכר הבימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד