כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ברוך דיין האמת

מייסד בית המדרש מבני ברק הלך לעולמו

לאחר שהזדכך ביסורים קשים וקבלם באהבה הלך לעולמו רבי דוד זיאת זצ"ל מבני ברק שהקים עולה של תורה. הלוויתו היום בבני ברק

מייסד בית המדרש מבני ברק הלך לעולמו
רבי דוד זיאת זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הרב דוד זיאת זצ"ל מייסד בית מדרש לתורה ולתפילה "עטרת שמעון" בבני ברק הלך הלילה לעולמו בגיל 84.

רבי דוד זיאת זצ"ל נולד בא' חשוון בשנת תרצ"ט במקסיקו סיטי להוריו רבי שמעון והרבנית חנה ע"ה אשר היו מחשובי הקהילה החלאבית שם.

בעלותו ארצה, לפני כשישים שנה, נקשרה נפשו במורו מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל, אליו היה קשור בכל מאודו כל ימי חייו והסתלק בתוך שלשים ימי אבלו של צדיק, והורה לו לסייע לו בהקמת כולל 'תורה וחיים' בבני ברק, ועוד כוללים ברחבי הארץ, וייעד אותו לעמוד מול הרשויות להסדרת התקציבים השוטפים.

במשך חייו הקים עולה של תורה ויסד את בית המדרש 'עטרת שמעון' בבני ברק. כל חייו רדף צדקה וחסד ואהב תורה ולומדיה.

במיטב שנותיו, חירף את נפשו בכדי לרומם את קרנם של מוסדות התורה ולהרחיב את ספסלי בית המדרש. כל חייו החזיק בעץ החיים מתוך מטרה לגדל ולרומם את מחנה בני התורה, והדיר שינה מעיניו בכדי לעשות את מלאכתו בנאמנות עד אין קץ בכדי שלא תצא תקלה מתחת ידיו.

פעל בניקיון כפים ובר לבב, ביושר ובהגינות, בנאמנות ובמקצועיות ללא שדבק בו רבב, מתוך אחריות ומסירות נפש למשימה הכבדה שהוטלה על כתפיו. כל חייו ידע כי עוסק בקודשים, ואם חלילה יתרשל במלאכה זו, יהיה זה על חשבון רווחתם של לומדי תורה.

בכל מקום אשר דרכה כף רגלו, הטביע את חותמו ומסירות נפשו ניכרת היטב בעבודת הקודש אותה בה היה דבק  בכל מאודו שכל רצונו הוא לחזק את בני התורה על מנת שיוכלו להמשיך לשקוד על דלתות התורה, והכל בצניעות, באצילות נפש, בחן, בנועם ובמאור פנים שאפיינה את מסכת חייו.

דמותו הנצחית הייתה השקידה בתורה. כל רואיו יעידו כיצד היה רכון על ספריו, יושב בקרן זווית בצנעא ושוקד על תלמודו.

היה רץ מבית כנסת לבית מדרש, ומזין את נשמתו במים חיים של תורה. כחסידים הראשונים, היו שוהה שעה בהשכמה שעה אחת לפני התפילה ושעה אחת לאחר התפילה בלימוד התורה, אז היה עומד להתפלל מתוך כובד ראש.

במשך שנים ארוכות, הוא שקד על כתיבת חיבורים וביאורים עיוניים על כל מסכתות הש"ס, ותלמידי חכמים אשר עלו לנחם בבית המשפחה, הביעו התפעלות מיצירת כפיו הכתובים בעשרות מחברות וקלסרים, ובהם הגיגים ורעיונות בכל הסוגיות הסבוכות בתלמוד, דף אחר דף, מסכת אחר מסכת.      

בחודש אייר תש"פ בשיאה של מגפת הקורונה נפטר אחיו הרב הצדיק רבי יהודה זיאת זצ"ל, מקים עולה של תורה בבני ברק, מייסד תלמוד תורה "שתילי זיתים", הישיבה לצעירים "משכנות הרועים", והישיבה הגדולה ביסודות.

מסע הלוויה הבוקר (ראשון) בשעה 10:00 מביתו ברחוב אמרי חיים 6 בבני ברק בדרכה להר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב זיאת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד