כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"ההתפתחויות בזירה הציבורית"

עשרות מנהלי רשתות גדולות בפנייה לבכירי הנהגת המדינה

למעלה מ-50 יושבי ראש ומנהלי החברות הגדולות בישראל שלחו הבוקר מכתב לבכירי המדינה בו נכתב כי הם, "עוקבים בדאגה רבה אחרי ההתפתחויות בזירה הציבורית ובקרע ההולך ונפער בין החלקים השונים בעם". יוזם המכתב שחר תורג'מן: "מבקשים הידברות. זאת פנייה ממלכתית"

עשרות מנהלי רשתות גדולות בפנייה לבכירי הנהגת המדינה
קניון. אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

למעלה מ-50 יושבי ראש ומנהלי החברות הגדולות בישראל שלחו הבוקר (ראשון) מכתב לנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת העליון אסתר חיות, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בו הם כותבים כי הם "עוקבים בדאגה רבה אחרי ההתפתחויות בזירה הציבורית ובקרע ההולך ונפער בין החלקים השונים בעם". הבכירים הוסיפו כי "המהפכה המשפטית המסתמנת, בדרך שבה היא מתקדמת, מביאה להרחבת הפילוג בעם ועשויה להביא לפגיעה חמורה בכלכלת ישראל". הדיווח הובא לראשונה ב'ווינט'.

בין החותמים על המכתב: איתן בר זאב (יו"ר קבוצת ביג), חי גאליס (מנכ"ל קבוצת ביג), צביקה שווימר (מנכ"ל אלקטרה צריכה), הראל ויזל (מנכ"ל קבוצת פוקס), רונן נמני (מנכ"ל קפה קפה) אבי אדרי (בעלי סינמה סיטי), יהודה אלבז (מנכ"ל ובעלים קבוצת בריל), אבי שומר (מנכ"ל צומת ספרים), סרג' דרעי (מנכ"ל רנואר), יריב שפע (יו"ר ארומה ישראל), ענת בוגנר (מנכ"לית דלתא ישראל) ,אודי שמאי (מנכ"ל פיצה האט) ושחר תורג'מן (יו"ר דירקטוריון קבוצת בריל), יוזם הקריאה.

לטענת החותמים מדובר בהתארגנות א-פוליטית, אשר כוללת מצביעים מכלל המפלגות בישראל. הם מזהירים מפני, "ההשלכות של היעדר הידברות עשויות להיות הרות גורל לעתידינו בכלל ולעתיד הכלכלה הישראלית בפרט".

יוזם המכתב שחר תורג'מן הבהיר כי "הפנייה שלנו שונה מהפניות האחרות בכך שאנחנו פונים גם לראש הממשלה, גם ליו"ר האופוזציה וגם לנשיא המדינה ומבקשים הידברות. זאת פנייה ממלכתית יותר שאפשרה ליותר אנשים מהענף להצטרף. יש כאן אנשים מלח הארץ שלא רוצים יותר לשבת על הגדר. המטרה היא לעודד שיח, לא כל אחד מתבצר בעמדה שלו. אנחנו מקווים שכל הפניות יחד יאלצו את כולם לשבת ולדבר, אנחנו מנסים להיות קול שפוי. אנחנו שמים את האחריות על כולם כי המצב והשיח הולך ומתדרדר למקומות מטורפים, כולל התבטאויות קיצוניות של אנשים מלח הארץ, לא מהשוליים הסהרוריים. אנחנו רוצים רוגע ואיזון, כולם מסכימים שצריך לתקן אבל לא ככה. אתם מנהיגי העם מכל הקצוות - אנא דברו".

זה לשון המכתב המלא:

"אנו עוקבים בדאגה רבה אחרי ההתפתחויות בזירה הציבורית ובקרע ההולך ונפער בין החלקים השונים בעם, אנו ישראלים גאים, 'רקמה אנושית אחת' שהצביעה לכלל המפלגות בישראל, אנו אשר מהווים את אחד מעמודי השידרה של הכלכלה הישראלית, מכבדים כמובן את הכרעת הבוחר, ויחד עם זאת בטוחים שבמדינה דמוקרטית צריך להקשיב האחד לשני.

ניתן לתקן את מערכת המשפט, אשר כמו כל גוף אינה מושלמת, אך אסור לשפוך את התינוק עם המים. חלק גדול מהישגה של ישראל באים כתוצאה מהיותה מדינה דמוקרטית, עם איזון בין רשויות השלטון ואמונה גם של האזרחים וגם של העולם שאנו מדינת חוק.

המהפכה המשפטית המסתמנת, בדרך שבה היא מתקדמת, מביאה להרחבת הפילוג בעם ועשויה להביא לפגיעה חמורה בכלכלת ישראל. חלק משגרת יומנו כאנשי עסקים אנו נושאים ונותנים על מנת להגיע לעמק השווה, אנחנו בטוחים שגם לכם כמנהיגי ציבור יש את היכולת להגיע לפשרה ואין ספק שהיום יותר מתמיד פשרה היא צורך השעה.

אנחנו אוהבים את ישראל ואוהבים את הישראלים ובטוחים שניתן למצוא את דרך המלך, את הגשר שבין התפיסות השונות, ההשלכות של היעדר הידברות עשויות להיות הרות גורל לעתידינו בכלל ולעתיד הכלכלה הישראלית בפרט.

אנו קוראים לכם: הפגינו מנהיגות, פתחו בהידברות, והביאו לכך שהתיקונים שיבוצעו, יבוצעו בהסכמה רחבה כדי למנוע קרע בעם".

 

הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו יצחק הרצוג אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד