כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הדרכון הדיפלומטי נגנב

שגרירת ישראל נשדדה בעת ביקור מדיני

נוסעים ברכב עצרו סמוך לשגרירת ישראל בזמביה, חטפו לה את התיק ונמלטו עם הדרכון הדיפלומטי שלה. היא נחבלה וקיבלה טיפול רפואי במרפאה מקומית. שר החוץ אלי כהן: "שליחי ישראל ברחבי העולם מסכנים את עצמם על מנת לשרת את המדינה"

שגרירת ישראל נשדדה בעת ביקור מדיני
ויזה/דרכון. אילוסטרציה צילום: unsplash

שגרירת ישראל בזמביה שבאפריקה עפרה פרחי נשדדה ביום שישי האחרון בעת ביקור מדיני בבירה לוסקה, בדרכה לפגישות עם בכירים במדינה, כך דווח איתמר אייכמר באתר Ynet.

על פי הדיווח, בעת שחצתה את הכביש עם מאבטחיה עצר רכב שעבר במקום, והנוסעים שבו חטפו לה את התיק ונמלטו. בתיק שנגנב היו הדרכון הדיפלומטי שלה, טלפון נייד וכסף.

השגרירה אמרה לאחר המקרה כי "זמביה מאוד בטוחה ושלווה. אירוע כגון זה יכול להתרחש במקומות רבים". עוד דווח, כי המאבטחים שליוו את השגרירה לא הספיקו למנוע את גניבת התיק, והיא נפלה ונחבלה. היא קיבלה טיפול במרפאה מקומית, והמשיכה בפגישות כמתוכנן. ביקורה בזמביה נובע מהיותה שגרירה ניידת המתגוררת בישראל. היא מכהנת כשגרירה גם בזימבבואה ובוטסואנה, וצפויה לחזור לארץ בימים הקרובים.

שר החוץ אלי כהן התקשר ודרש בשלומה, ואמר כי "לא אחת מסכנים שליחי ישראל ברחבי העולם את עצמם ואת משפחותיהם על מנת לשרת את המדינה. הם ראויים לכל ההערכה על כך".

זמביה שגריר ישראל שוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד