י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מהם הדרישות להכנת תיק שטח ומי נדרש להכינו

כל גוף אשר מחזיק בשטח מעל 750 מ"ר בנוי, מחויב להגיש תיק שטח למערך כיבוי האש וכן לרשויות השונות. תיק שטח יכיל בו את כל המידע הרלוונטי אשר יאפשר לכוחות ההצלה לפעול בצורה יעילה במקרה חירום. ניתן להכין את התיק המדובר לבד או שניתן להיעזר ביועץ בטיחות אש מומחה ומקצועי. אם אתם צריכים להכין תיק שטח בכדי לקבל רישיון לעסק שלכם, כדאי שתעשו זאת בצורה מדויקת ואיכותית ותבחרו ביועץ בטיחות אש מומחה שיסייע לכם לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ובהתאם לדרישות העומדות על הפרק.

מהם הדרישות להכנת תיק שטח ומי נדרש להכינו
תיק שטח צילום: צמח בטיחות

מה חשוב לדעת על הכנת תיק שטח?

כאמור, תיק שטח מכיל בתוכו את כל המידע הרלוונטי אודות מבנה נתון כאשר המטרה היא לאפשר לכוחות ההצלה לרבות כיבוי האש, מד"א ומשטרה להיות ערוכים לכל מקרה חירום במקומות עם הרבה אנשים. התיק הוא מעין קלסר גדול אשר מכיל תמונות של המבנה, הסברים על יציאות חירום, מפות, פתחי מילוט, מספרי חירום של עובדים, עמדות ומערכות של כיבוי אש, תוכניות בטיחות הן בשגרה והן בחירום וכל מידע שיכול לסייע בשעות חירום. התיק המדובר מאפשר לכוחות ההצלה להבין בצורה מהירה איפה נמצא כל דבר אשר יכול לסייע בהתמודדות עם אירוע רב נפגעים ולנהל אותו בצורה הטובה ביותר.

האם הכרחי להכין תיק שטח?

הכנת תיק שטח היא חובה. כוחות הביטחון דורשים לקבל תיק שטח מעסקים וכן ממבנים שונים שבהם יש שטח שגדול ב750 מ"ר או ממקום שבו יש הרבה אנשים בו זמנית לרבות: בתי חולים, פנימיות, אולמות אירועים, בתי מלון, אולמות ספורט, חניונים ועוד. כל עסק צריך להגין תיק שטח בהתאם לכללים אחידים וזאת בכדי ששירותי החירום יוכל ללמוד בצורה מוצלחת את המבנה ולהיערך לכל מקרה חירום.

כיצד מכינים תיק שטח?

אם אתם תוהים כיצד מכינים תיק שטח, הרי שהכנתו כוללת לא מעט פעולות: היא דורשת מסמך התאמת המבנה לדרישות של רשות הכבאות וכן הנגשה של האתר לנכים, היא דורשת מסמך היכרות עם המבנה ועם מערכות כיבוי האש אשר מצויות בו לרבות: מטפים, גלגלונים, ספירנקלים, פתחי מילוט ועוד. כמו כן, יש צורך שתיק השטח יכיל מסמך של תוכנית פעולה במקרה חירום, מסמך של שיבוץ עובדים בתפקידי מפתח בשעת חירום וההכשרה שלהם לפעול במצבים כאלה, מסמך סיום ביקורת כיבוי אש בהצלחה, מסמך הגשת תיק השטח לרשות הכבאות,  מסמך חזרה על אותן הפעולות אחת לכמה שנים או במידה והתבצע שינוי כלשהו במבנה אז מסמך המציין זאת. חשוב לדעת כי תיק שטח חייב להיות מוגש לאחר שמסיימים את בניית המבנה. במקרה שבו אתם בוחרים לשכור את המבנה, חובת הכנת תיק השטח תהיה על בעל העסק.

האם כדאי להכין תיק שטח לבד?

רשויות הביטחון מאפשרות להכין את תיק השטח לבד או באמצעות יועצי בטיחות אש. חשוב לדעת כי לא נדרשת הסמכה כלשהי בכדי לכתוב תיק שטח. יחד עם זאת, בכדי שתיק השטח יהיה איכותי ויכיל את כל המסמכים הנדרשים בצורה הטובה ביותר, יש צורך לפעול ביחד עם איש מקצוע בתחום. יועץ בטיחות יכול לסייע לכם הן בהכנת תיק שטח והן בביצוע הדרכות אש והכנת המבנה לקראת ביקורת אש, מדובר על שני פרמטרים חשובים ביותר לאישור תיק השטח.

כיצד תבחרו יועץ בטיחות להכנת תיק שטח?

אם אתם מעוניינים לוודא כאמור כי תיק השטח שלכם יהיה מוכן בצורה יסודית וכי רשויות הביטחון יאשרו אותו מהר, אין ספק שכדאי שתבחרו בשירותיו של יועץ בטיחות מקצועי, מנוסה ומוסמך עבור הכנת תיק שטח. עליכם לוודא כי מדובר על יועץ בטיחות מומלץ, בעל ניסיון רחב היקף בתחום הכנת תיקים מעין אלה וכי הוא יעניק לכם את השירות הטוב ביותר.

חברת צמח בטיחות בעלת יועצי בטיחות מומחים בתחומם. אם ברצונכם להכין תיק שטח לאתר, התקשרו עוד היום לחברת צמח בטיחות וקבלו הצעת מחיר מותאמת לאתרכם.

בניה היתר בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד