כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"כמו אוקראינה"

רוסיה מגבירה את האיומים נגד מולדובה

שר החוץ של רוסיה הזהיר כי מולדובה עלולה לספוג את אותו גורל כמו אוקראינה. לדבריו המערב מעורר רגשות אנטי-רוסים. מולדובה דחתה את דבריו והציגה אותם כתעמולה. האיומים הישירים נגד מולדובה התגברו מאז החלה רוסיה במלחמה נגד אוקראינה

רוסיה מגבירה את האיומים נגד מולדובה
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי מולדובה היא "הפרויקט האנטי-רוסי" החדש של המערב. בראיון לטלוויזיה הממלכתית הרוסית, הוא הכריז כי המערב "שם את עיניו כעת על הרפובליקה של מולדובה שתמלא את התפקיד של אוקראינה הבאה".

האיומים הישירים פחות או יותר של רוסיה נגד מולדובה התגברו מאז החלה רוסיה במלחמה נגד אוקראינה לפני כמעט שנה. בראיון, שנאסר לשידור במולדובה בגלל "תעמולה", הצהיר לברוב גם כי נשיאת מולדובה הפרו-אירופית מאיה סנדו מונתה בשיטות ש"רחוקות מלהיות דמוקרטיות חופשיות" וכי היא רודפת כל גישה רוסית. הוא הוסיף כי היא "נשיאה שרוצה להצטרף לנאט"ו, בעלת אזרחות רומנית, מוכנה להתאחד עם רומניה ובאופן כללי, מוכנה כמעט לכל דבר".

"זו אחת המדינות שהמערב רוצה להפוך לעוד אנטי רוסיה", אמר. שר החוץ המשיך בביקורת על ממשלת מולדובה על כך שסירבה לחדש את המשא ומתן על פתרון הסכסוך בחבל טרנסניסטריה, אזור פרו-רוסי שהתפצל ממולדובה בתחילת שנות ה-90 לאחר מלחמה עקובה מדם, והרוסים מתעקשים שהשיחות צריכות להימשך. הוא הוסיף כי מולדובה אף מתכננת לגרש את "חיילי השלום" הרוסים מטרנסניסטריה.

יש כ-2,000 חיילים רוסים המוצבים בטרנסניסטריה, שהיא רצועת אדמה צרה במזרח מולדובה. רבים מהם נמצאים שם כדי לשמור על מחסן תחמושת סובייטי לשעבר בכפר קובסנה המכיל עד 20,000 טונות של נשק מתקופת ברית המועצות. זהו המחסן הגדול ביותר באירופה. בשנת 1999, רוסיה התחייבה להסיג את החיילים ואת הנשק, אך היא לא מילאה את ההבטחה הזו.

משרד החוץ המולדובי מיהר להגיב לאיומים האחרונים של לברוב. נאמר כי האמירות אינן תואמות את האמת וממשיכות את "הרטוריקה המאיימת המוכרת ממילא של הדיפלומטיה הרוסית".

ניקו פופסקו, שר החוץ וסגן ראש ממשלת מולדובה, אמר כי ארצו דחתה מכל וכל את הטון הזה ביחסים הבילטרליים עם רוסיה. הוא העביר מסר למוסקבה שאזרחי מולדובה רוצים שלום, שגשוג ודמוקרטיה, ושהם רוצים להצטרף לאיחוד האירופי.

מלחמת אוקראינה רוסיה מולדובה סרגיי לברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד