כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
3 השלבים

הדרך הפשוטה לרישיון הקנאביס הרפואי שלך

דרך לקבלת מרשם לקנאביס רפואי אינה פשוטה וחד משמעית כמו שניתן לדמיין, במיוחד אם משווים לתרופות אחרות • אלו שלושת השלבים שידרשו מכם

הדרך הפשוטה לרישיון הקנאביס הרפואי שלך
קנאביס רפואי צילום: unsplash

כיום, מדינת ישראל מתירה לאזרחיה לבקש אישור לטיפול בקנאביס רפואי אם אובחנו עם אחת ההתוויות המוגדרות לפי משרד הבריאות. כדי לעשות זאת תצטרכו להנפיק את האישורים הנכונים, ולהתחיל אבחון ומעקב אצל רופאים שאושרו לטיפול באמצעות קנאביס רפואי על ידי משרד הבריאות. חברות מסוימות טוענות שהן יכולול לקצר ולהקל את התהליך עבורכם תמורת שכר טרחה גבוה, אך רובן לא יספקו את המענה הרפואי השלם והייעוץ שמטופלים זקוקים להם. אם מגיע לכם רישיון לקנאביס רפואי, זו הדרך הקלה ביותר להשיג אותו:

מצד אחד, קנאביס רפואי הפך לתרופה לגיטימית הניתנת למטופלים המתמודדים עם מגוון התוויות. מצד שני - הדרך לקבלת מרשם לקנאביס רפואי אינה פשוטה וחד משמעית כמו שניתן לדמיין, במיוחד אם משווים לתרופות אחרות. לא מדובר בביקור פשוט אצל רופא המשפחה, או אפילו מומחה, אלא בשלושה שלבים שידרשו מכם לבקר את הרופאים הרלוונטיים, לאסוף את המסמכים הנדרשים ולהעבירם לגורמים ממשלתיים לבחינה.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס נטוראל ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

התהליך אולי נשמע מפרך, אך זו למעשה הדרך הפשוטה והבטוחה ביותר לקבל רישיון קנאביס רפואי תקין. למרות שקמו לא מעט חברות המציעות להקל ולקצר את התהליך, אך הן לא מספקות מענה רפואי שלם, מעקב נכון ובמקרי קיצון - חלקן אפילו לא מתנהלות בחוקיות, נסגרות והרישיונות שהונפקו דרכם מבוטלים לאלתר. הכירו את הדרך הפשוטה והבטוחה לרישיון הקנאביס הרפואי שלכם:

שלב 1: הגשת המלצה לרישיון על ידי רופא מומחה

בשלב הראשון, תצטרכו לאשר כי אתם מתמודדים עם אחת מההתוויות המאפשרות קבלת טיפול לקנאביס רפואי, לקבל אבחון ולהגיש המלצה לרישיון על ידי רופא מומחה בתחום הרלוונטי שמאושר לניפוק מרשם קנאביס רפואי.

משמע הדבר שאם אין לכם אבחון מקדים - תצטרכו להבין את אופי ההתמודדות שלכם, לגשת לרופא מומחה מתאים ולבקש לקבל דיאגנוזה למצבכם הרפואי. ההתוויות המאושרות לקבלת טיפול באמצעות קנאביס רפואי הן:

  • סרטן ומחלות בתחום האונקולוגיה
  • מחלות מעי דלקתיות בתחום הגסטרואנטרולוגיה
  • כאבים כרוניים בתחום רפואת הכאב
  • איידס בתחום מחלות זיהומיות
  • טרשת, פרקינסון, טורט ואפילפסיה בתחום הנוירולוגיה
  • חולים סופניים בתחום הטיפול הפליאטיבי
  • פוסט טראומה בתחום הפסיכיאטריה
  • אוטיזם, דמנציה, הפרעות נוירו קוגניטיבית מג'ורית בתחום הפרעות התנהגות
  • מקרים חריגים שלא מפורטים ברשימת ההתוויות יכולים להגיש בקשה באמצעות רופא מומחה רלוונטי עם פירוט איך קנאביס רפואי יכול לסייע בהתמודדות לפי הנוהל המפורט בעמ׳ 8 בנוהל

את האבחון על ההתמודדות תוכלו לקבל מכל גורם רפואי מתאים, אך את ההמלצה לקבלת רישיון קנאביס רפואי תצטרכו לעשות אך ורק אצל רופא בתחום הרלוונטי להתווייתכם המאושר להעניק טיפול באמצעות קנאביס רפואי, תוכלו למצוא אותם ברשימה כאן.

לאחר זיהוי הבעיה ובהינתן שהמלצתו תהיה לאשר טיפול בקנאביס רפואי, הרופא המומחה ימלא את הבקשה בטופס מקוון על פי הנחיות משרד הבריאות, יאסוף את כל המסמכים הנדרשים על פי נוהל הרישיונות לשימוש בקנאביס רפואי של משרד הבריאות:

  • סיכום מידע רפואי מלא ועדכני מרופא המשפחה.
  • דו"ח ניפוק תרופות שנתי שניתן מבית מרקחת או קופת חולים.
  • גיליון מעקב מרפאתי, ככל שיש כזה.
  • בתחום הפסיכיאטריה: ההמלצה לטיפול בקנביס תוגש ע"י פסיכיאטר מומחה המטפל בחולה. יש למלא את נספח לבקשה לטיפול מסייע בקנביס לחולי PTSD ולצרפו להמלצה.
  • כל מידע רפואי נוסף, אשר לדעת הרופא המומחה יש בו כדי לסייע בקבלת ההחלטה או מעיד על מיצוי אפשרויות טיפול מקובלות אחרות.

לאחר מכן הוא ישלח את הבקשה ליק״ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות), ידפיס את הטופס ויחתים אתכם לאחר שיצרף את חותמתו. בטופס הרופא ימלא את מספר הטלפון שלכם כדי שתוכלו לקבל עדכונים לגבי סטטוס הטיפול בבקשה. לתמיכה טכנית במילוי ניתן ליצור קשר עם המספר הבא: 1800-200-560.

שלב 2: קבלת הבקשה ובחינתה על ידי היק״ר

לאחר שהבקשה תתקבל על ידי היק״ר ובהינתן והטלפון שלכם מולא כראוי בטופס, תקבלו הודעת SMS המאשרת את תחילת הטיפול בפנייתכם. בשלב זה, המסמכים יועברו לבחינה של רופא בכיר בצוות היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות שהינה בעלת הסמכות הבלעדית לפי פקודת הסמים המסוכנים להתיר שימוש בקנאביס למטרות רפואיות.

היחידה תבחן את הבקשה בהתאם למידע הרפואי שהגשתם ועל פי ההתוויות הרפואיות המוכרות בנוהל הרישיונות לשימוש בקנאביס רפואי (נוהל 106). שימו לב - בקשה שתגיע ללא כל המסמכים הנדרשים לא תקבל החלטה עד להשלמתם - לא יאוחר מ-3 חודשים לאחר הגשת הבקשה הראשונית. אם איחרתם את המועד, תצטרכו להגיש בקשה חדשה. כדי להתעדכן עם היק״ר תוכלו לפנות אליהם באופן עצמאי:

פניה עצמאית ליחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות אפשרית ב:

  • טלפון: 08-6268000
  • פקס: 02-6474810
  • דואר: משרד הבריאות, היחידה לקנביס רפואי (יק"ר), רחוב ירמיהו 39, ת.ד 1176 ירושלים, מיקוד 9101002
  • דוא"ל: [email protected]

המוקד פועל בימים א׳ עד ה׳ בין השעות 08:00 - 18:00

שעות הפעילות בחגים ובמועדים:

  • ימי חול המועד (סוכות ופסח): 08:00 - 14:00
  • ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה: 08:00 - 16:00
  • יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה: 08:00 - 14:00
  • יום העצמאות, ערב שבועות וחג השבועות: אין מענה

שלב 3: אישור הבקשה, דחייתה וערעורים על ההחלטה

לאחר בחינת הבקשה תתקבל החלטה סופית שתשלח לרופא המטפל עם העתק למטופל בהתאם לפרטים שפורטו בה, כמו גם כל החלטת ביניים שיכולה להתקבל בזמן הבדיקה. זמן הבדיקה משתנה בהתאם לעומס הבקשות ויכול לנוע בין מספר ימים למספר שבועות. הרופא המומחה שיגיש את הבקשה עבורכם ידע להעריך את הזמן הממוצע המשוער הנפוץ לטיפול בפניות מהסוג שלכם.

במידה והיק״ר אישר את בקשתכם, תקבלו שני מסמכים: רישיון לשימוש בקנאביס רפואי המפרט את התנאים לשימוש, הקטגוריות של המוצרים הנדרשים עבורכם, המינונים ופרטי המשנעים של המוצרים - אם בחרתם לציין כאלה. בשלב זה תהיו רשאים לגשת לבית המרקחת המאושר למכירת מוצרי קנאביס רפואי בקרבת ביתכם או להזמין משלוח הביתה לכתובת שפורטה בבקשה לרישיון.

מנגד, במידה והיק״ר לא אישר את בקשתכם - זכותכם וזכות הרופא המטפל שלכם להגיש ערעור בכתב לוועדת הערר על ההחלטה שניתנה. ועדת הערר מתכנסת כאשר מונחים לפתחה מספר תיקים לבחינה, או לכל הפחות אחת לרבעון. לפרטים מלאים על הגשת ערעורים, ניתן לבדוק את עמוד 11 בנוהל 106 של משרד הבריאות.

כמה מילים ויצאנו לדרך

אם אתם זכאים לטיפול בקנאביס רפואי, כל מה שתצטרכו לעשות כדי לקבל אותו הוא לבקש את האישור המתאים ממשרד הבריאות דרך רופא המאושר לטיפול באמצעות קנאביס רפואי בתחום הרלוונטי להתוויה שלכם. למרות שמגוון חברות יציעו לטפל בתהליך עבורכם תמורת תשלום - הן לא ידאגו ליצור את החיבור המומלץ עם רופא קנאביס מומחה שיעקב אחרי הטיפול שלכם, וחלק מהן אף לא פועלות בקו אחד עם הרגולציה והדרישות החוקיות ובהתאם, הרישיונות שהן מנפקות יכולים להתבטל. אל תיקחו סיכונים - לכו על הדרך הפשוטה, הבטוחה והזולה לבקשת רישיון הקנאביס הרפואי שלכם.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס נטוראל ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

קנאביס רפואי רישיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד