י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נכון לקיים הידברות"

שר המשפטים לוין: "לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו לדקה"

שר המשפטים לוין תקף את היועמ"שית ואמר: "במקום לייעץ, היא מחליטה שהרפורמה לא מתאימה לה". לדבריו, "כל הניסיונות לתקוע מקלות בגלגלים לא יועילו - הרפורמה תעבור". על האפשרות שהיועמ"שית תפוטר: "אם הדברים לא ישתנו, אנחנו בהחלט נפעל במקום, בזמן ובאופן שהדברים יהיו נכונים"

שר המשפטים לוין: "לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו לדקה"
השר יריב לוין צילום: צילום מסך

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הבהיר היום (ראשון) בריאיון לשרון גל בערוץ 13 כי, "לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו לדקה", בהתייחסו לרפורמה המשפטית שהממשלה מתכננת להעביר. לוין מתח ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואמר כי "הסיפור של הייעוץ המשפטי לממשלה הוא טרגדיה אחת גדולה", וכי הוא "מצפה מהייעוץ המשפטי לממשלה שיעשו חשבון נפש עמוק".

לוין תקף: "הסיפור של הייעוץ המשפטי לממשלה הוא בעיניי טרגדיה גדולה. הייעוץ המשפטי אמור לסייע לממשלה ליישם את מדיניותה. אני נבחרתי לתפקיד שר המשפטים על בסיס תוכנית ואג'נדה ברורה. הגשתי לפני למעלה משלושה שבועות ליועמ"שית נוסח מוכן של תזכיר חוק עם פירוט של משפט משווה ביחס לעולם. עם סעיפי חוק ודברי הסבר, ביקשתי לפרסם את התזכיר לציבור ונאמר לי על ידי היועמ"שית שאני אקבל הערות לתזכיר ושזה לוקח שלושה שבועות. בסופו של דבר קיבלתי איזה חוברת שלא מחזיקה מים מבחינה משפטית. תזכיר עד לרגע זה לא ראיתי ובעצם מה שעושה היועמ"שית זה במקום לייעץ היא מחליטה שהרפורמה לא מוצאת חן בעיניה ובמקום לפרסם תזכיר היא מוציאה שער נגד הרפורמה ובזה העניין הסתיים".

לוין הבהיר כי, "כל הניסיונות לתקוע מקלות בגלגלים לא יועילו. הרפורמה הזו היא יסודית שנוגעת בדברים חשובים במשטר דמוקרטי, אני משוכנע שנעביר אותה למרות ההתנהלות".

על האפשרות שהיועמ"שית תפוטר אמר השר לוין: "אני ממוקד כעת בהעברת הרפורמה. אני חושב שבמידה רבה מנסים להוביל אותי לשם ולהפוך את זה למאבק אישי ולעניין של הדחה של מישהו. הרפורמה הזו היא יסודית ואני לא רוצה לערבב לתוכה מרכיבים כאלו. אני מקווה שהדברים ישתנו ואם הם לא ישתנו אנחנו בהחלט נפעל במקום, בזמן ובאופן שהדברים יהיו נכונים".

שר המשפטים ציין כי הוא "נכון לקיים הידברות, זה יכול להביא תועלת ולשפר חלק מההצעות. אבל כשאני מסתכל על התמונה הפוליטית כרגע לא מצאתי חבר כנסת אחראי אחד באופוזיציה".

בהמשך הריאיון התייחס השר לוין לעבודתו מול נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואמר: "קיימנו פגישות עבודה, אנחנו עוד צריכים לדון על דברים. אבל מי שצריך להתדיין על הרפורמה זו הכנסת, המקום לקיים דיונים בחקיקה הוא בכנסת, ביני לבין חברי כנסת מהאופוזיציה. בכוונת מכוון מבטלים את הכנסת והופכים אותה ללא חשובה, ההחלטות מתקבלות בחדרי חדרים - זה לא מקובל".

בריאיון התייחס לוין לאפשרות שהיועמ"שית תוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות ואמר: "תהום שאין כדוגמה, זה לקיחת השלטון בכוח אין מילה אחרת לומר את זה. היו בחירות, מי שנבחר לעמוד בראשות הממשלה הוא נתניהו. הכלי של הנבצרות לא קיים, זה איום שלא קיים, אין הבדל בין זה לבין לעלות עם טנקים על משרד ראש הממשלה".

 

יריב לוין בנימין נתניהו גלי בהרב מיארה אסתר חיות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד