ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"תנשמו ותגיעו להידברות"

הרצוג מנסה להרגיע: "הדיון מתלהט למקומות מסוכנים"

הנשיא יצחק הרצוג מתייחס לרפורמה המשפטית ומגנה את ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו בשיחה עם חיילי גולני ואומר: "איום ברצח על ראש ממשלה הוא דבר נורא שחייבים להסיר בכל דרך. עצרו את התהליך ואפשרו הידברות - לפני שיהיה מאוחר מדי"

הרצוג מנסה להרגיע: "הדיון מתלהט למקומות מסוכנים"
הנשיא הרצוג עם חיילי גולני צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, (ראשון) בבית הנשיא את צוות עמרי מבא"ח גולני, במהלכה התייחס להסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע קידום הרפורמה במערכת המשפטית.

בפתח הפגישה אמר הנשיא הרצוג: "אנחנו נמצאים ברגע מאוד נפיץ מבחינה ישראלית. כמו שהשוות אותנו לאלונקה, אני באמת חושב שמדינת ישראל היא מטאפורה לאלונקה. זה יכול להיות במירוץ אלונקות או בתהליך הנשיאה של האלונקה".

"אם מישהו לוקח את האלונקה ימינה מידי או שמאלה מידי האלונקה יכולה ליפול ואם מישהו נוטש את הנשיאה של האלונקה, האלונקה עלולה ליפול. ככה אני רואה את ישראל", זאת בהתייחס לקריאות של אנשי עסקים המאיימים לנטוש את הארץ.

על ההסתה כנגד ראש הממשלה אמר הנשיא הרצוג: "אני אומר את זה ממקום של אחריות היסטורית. אני שומע שמכנים אנשים ומנהיגים בציבור ומשווים אותם לנאצים. אנשים שוכחים מה הייתה השואה כשמשתמשים כלאחר יד במונח נאצי. כשמקללים ומאיימים על החיים של עובדי מדינה שבאים וקמים בבוקר כדי לשרת אותנו, אני אומר אנחנו ממש במו ידינו מפילים את האלונקה".

"כשאני רואה שמאיימים על ראש ממשלה ברצח, ברצח! אני אומר לעצמי אנחנו לא מבינים שהאלונקה תיפול באחת. זה דבר הרי נורא שחייב להסיר אותו בכל דרך ולמחוק את הכתם הזה, אסור להשתמש בכלל בביטויים כאלו בדיון. הדיון הזה מתלהט למקומות מסוכנים, ואני קורא מכאן לכל מי שעוסק בויכוח: תעצרו רגע- תנשמו", אמר הנשיא.

בדבריו קרא גם לפוליטיקאים המקדמים את הרפורמה "תעצרו רגע את כל התהליך, תנשמו עמוק, תאפשרו הדברות כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הדברות. בדיוק כמו שאתם סוחבים את האלונקה כך בדיוק צריך להיות. צריך לסחוב את האלונקה ביחד, כל חלקי העם ולנהל דיאלוג על הכאבים ועל הסוגיות המשמעותיות ביותר לפני שיהיה מאוחר מידי והרטוריקה הנוראה שאנחנו שומעים".

יצחק הרצוג נשיא המדינה הסתה לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד